۲۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۱۱۰۵۷۷
مدیرکل ارشاد خوزستان:

رفع شبهات بهترین نتیجه برپایی نمایشگاه قرآن است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، برطرف کردن شبهات اعتقادی جوانان را مهمترین هدف و بهترین نتیجه برپایی نمایشگاه قرآن دانست.
حجت الاسلام سپهر در غرفه خبرگزاري رسا در استان خوزستان؛پنجمين نمايشگاه قرآن و عترت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در پنجمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان با اشاره به این که این نمایشگاه نسبت به سال گذشته از لحاظ کیفی و علمی رشد بسیار بالایی داشته است، گفت: سعی تمامی دوستان در اداره کل فرهنگ و ارشاد خوزستان بر ارتقاء سطح محتوایی و جنبی نمایشگاه بود که بحمدالله با تلاش این عزیزان موفق به ارتقاء نمایشگاه در سطوح مختلف نسبت به سال گذشته شدیم.

حجت الاسلام سپهر با بیان این که در بخش عربی نمایشگاه بیش از 1300 عنوان کتاب موجود است ابراز داشت: این کتب در زمینه های مختلف تفسیری، ادبیات عرب، معارف دینی و قرآنی و تاریخ اسلام جهت بازدید علما، روحانیان و عرب زبانان استان خوزستان در پنجمین نمایشگاه قرآن در اهواز قرار گرفته اند.

وی برطرف کردن شبهات اعتقادی جوانان را مهمترین هدف و بهترین نتیجه برپایی این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: پاسخ گویی به شبهات از جمله برنامه های است که در این نمایشگاه در حال اجراست و بازدید کنندگان در صورت مشکل در مباحث اعتقادی، اخلاقی و احکام شرعی با حضور در این غرفه می توانند پاسخ خود را از روحانیان متخصص مستقر دریافت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به دسیسه دشمنان نظام در شبهه افکنی بین جوانان و نوجوانان خوزستانی گفت: برپایی چنین نمایشگاه هایی و برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی در راستای اثبات حقانیت شیعه می تواند گام مؤثری در خنثی سازی توطئه های دشمن در سست کردن اعتقادات جوانان داشته است.

وی اعتقاد قلبی جوانان خوزستانی را مهمترین عامل شکست نقشه های شوم وهابیت عنوان کرد و اظهار داشت: درست است که وهابیت همواره با دام افکنی و ایجاد شبهه در پی سست نمودن اعتقادات و باور های جوانان است اما بنده اعتقاد دارم کسی که از کودکی با محبت اهل بیت (ع) رشد کرده بسیار دشوار است به راحتی از باورهای خود دست بکشد.

حجت الاسلام سپهر با اشاره به این که سازمان ارشاد و فرهنگ اسلامی خوزستان سال گذشته حدود 3000 برنامه مختلف فرهنگی در سطح استان برگزار نموده اظهار داشت: امسال نسبت به سال گذشته تعداد برنامه های فرهنگی با تنوع و جذابیت بیشتری در استان خوزستان برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب در شهرستان اهواز خبر داد و خاطر نشان کرد: این نمایشگاه دی ماه سال جاری در محل نمایشگاه دائمی اهواز برپا خواهد شد.

وی در ادامه افزود: برپایی جشنواره های شعر مذهبی در سطح ملی و بین الملی، برگزاری همایش های مختلف دینی و مذهبی، اجرای جشنواره تئاتر در سطح ملی و استانی از دیگر برنامه های فرهنگی این اداره در سال جاری می باشد که امیدواریم جواب گوی نیاز فرهنگی استان خوزستان باشد./9464/پ202/ص
ارسال نظرات