۲۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۱۰۵۷۸
عضو شورای استانی حوزه‌ علمیه آذربایجان شرقی:

تبلیغ بدون بصیرت و روشنفکری دینی بی‌نتیجه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه جلفا تأکید کرد: مبلغان دین باید از وابستگی مالی به افراد ناسالم، ساده‌اندیشی و جناحی‌کاری پرهیز کنند، چراکه این موارد از آفت‌های کار تبلیغ دینی به شمار می‌آید.
حجت الاسلام انتظاري، امام جمعه جلفا
حجت الاسلام علی انتظاری، عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به اهمیت تبلیغ روحانیت در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: مدیریت در مسأله تبلیغ ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برای مبلغان دینی در ماه مبارک رمضان است.

وی مخاطب‌شناسی و زمان‌شناسی را جزء اصول اولیه تبلیغ دانست و با تأکید بر آشنایی مبلغان با علوم روز و رسانه‌های نوین ادامه داد: روحانیان با گسترش مطالعات روزانه نباید معلومات خود را در یک سطح مشخص کافی بدانند؛ از این رو نیازمند تربیت مبلغانی محقق و پژوهشگر هستیم.

امام جمعه جلفا با اشاره به رسالت حوزه های علمیه در تربیت مبلغان به روز و آشنا خاطرنشان کرد: امروز نیازمند فعالیت مبلغان به صورت تخصصی و در حوزه های مشخص هستیم، به عنوان مثال در سال های گذشته در حوزه تبلیغ برای کودکان و نوجوانان با کمبودهایی روبه‌رو بوده‌ایم که بایستی توجه ویژه ای برای رفع این مشکل صورت گیرد.

عضو شورای استانی حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی در ادامه با تأکید بر تربیت بانوان مبلغ آشنا به شبهات و توطئه‌های نرم دشمنان گفت: با آغاز ماه مبارک رمضان شاهد گسترش مجالس خانگی و مذهبی بانوان هستیم، آسیب‌شناسی عزاداری‌ها و مدیریت هیأت‌های حسینی بانوان دو عامل مهم و تأثیر‌گذار در مقابله با نفوذ خرافه در این مجالس است.

حجت الاسلام انتطاری خواستار حضور و نقش تأثیرگذار مبلغان در جلسات مذهبی و هیأت‌های حسینی شد و گفت: مبلغان باید در کنار حفظ‌کردن سنت‌های حسنه متناسب با زمان پیش بروند و در این راستا از وابستگی مالی به افراد ناسالم، ساده‌اندیشی و زودباوری پرهیز کنند، چراکه این موارد از آفت‌های کار تبلیغ دینی به شمار می‌آیند.

وی هدف اصلی استکبار را القای فرهنگ پوچ و بی‌اساس غرب به جوانان مسلمان دانست و افزود: اگرچه بیداری ملت‌های اسلامی عامل مهم در کنترل این تهاجم همه جانبه است؛ اما نباید غیرت دینی ملت‌های اسلامی تنزل پیدا کند، چون تبلیغ دینی بدون بصیرت و روشنفکری دینی بی نتیجه است.

عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی یادآور شد: هدف عملیات روانی دشمنان، ضربه و انحراف در نگاه سرخ عاشورایی و نگاه سبز مهدوی شیعیان است؛ از این‌رو بیشتر خرافات و انحرافات در این حوزه وارد شده است./935/ت302/س
ارسال نظرات