۲۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۱۱۰۶۰۸
عضو مجلس خبرگان رهبری:

کیفی‌‌کردن تبلیغ دینی به حرکت جهادی روحانیان نیاز دارد

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که در عرصه تبلیغ دین نیازمند یک جهاد هستیم، گفت: جهاد در عرصه تبلیغ دین باید کیفی باشد.
حجت الاسلام والمسلمين جباري نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري حجت الاسلام و المسلمين سيد صابر جباري نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام و المسلمین سید صابر جباری، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، امروز در دیدار تعدادی از مبلغان این شهرستان با اشاره به این که ماه مبارک رمضان ماه خودسازی درون و بهره‌گیری از معنویت خاص این ماه است، گفت: نقش مبلغان دینی در بهره‌گیری حداکثری مردم از معنویت این ماه بسیار حائز اهمیت است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که مبلغان دینی باید در محل استقرار خود با برگزاری برنامه‌های متنوع دینی و فرهنگی زمینه‌ساز تقویت معنویت در سطح جامعه باشند، افزود: یک مبلغ دینی می‌تواند نقشی تأثیرگذار در سوق دادن جامعه به سوی معنویت‌گرایی ایفا کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که مبلغان باید برگزاری جلسات تفسیر قرآن در مساجد را به صورت ویژه دنبال کنند، ادامه داد: حضور نسل جوان در این جلسات نیز می تواند فرصت مناسبی برای تقویت معنویت در این قشر تأثیر‌گذار جامعه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین جباری در ادامه سخنان خود به نقش روحانیت در تبلیغ شریعت محمدی پرداخت و گفت: روحانیت در طول تاریخ همواره در خطر مقدم تبلیغ اندیشه های ناب اسلامی و مقابله با افکار انحرافی حضوری مؤثر داشته است.

وی، تبلیغ شریعت محمدی را بزرگ‌ترین رسالت پیامبران و اولیای الهی دانست و افزود: پیامبر گرامی اسلام نیز در زمان حیات خود مهم‌ترین رسالت و هدف خود را تبلیغ اسلام ناب بیان کردند و پس از رحلت ایشان نیز ائمه معصومین(ع) نسل به نسل این میراث عظیم الهی را عهده دار بودند.

امام جمعه بهشهر علما و روحانیان را حافظان میراث ارزشمند پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار(ع) معرفی کرد و بیان داشت: امروز و در عصر غیبت حضرت ولی عصر(ع) بزرگان دینی میراث‌داران سنت پیامبر گرامی اسلامی هستند و گواه تاریخ نیز بر همین ادعا استوار است که علمای بزرگ دینی در راه حفظ سنت پیامبر با همه وجود تلاش کردند.

وی با تأکید براین که در عرصه تبلیغ دین نیازمند یک جهاد هستیم، ادامه داد: جهاد در عرصه تبلیغ دین باید کیفی باشد، به این معنا که فعالیت های تبلیغی ما علاوه بر گستردگی فعالیت از کیفیت و تأثیرگذاری بسیار بالایی برخوردار باشد.

حجت الاسلام و المسلمین جباری ادامه داد: مبلغان دین مبین اسلام باید ارزش های متعالی اسلامی را به گونه جذاب و متناسب با شرایط روز جامعه ارائه دهند تا بتواند در نسل جوان ما دگرگونی ایجاد کند.

وی با اشاره به این که نسل امروز ما نیازمند معارف اسلامی و اعتقادی است، گفت: باید بیشتر از گذشته بر روی این مسائل با توجه به خواسته های جوانان گام برداریم، چرا که اکنون وجود ماهواره، موبایل، مواد مخدر و ناهنجاری های مختلف با الگوسازی های تجملاتی و زرق و برق‌دار، جوانان را از آموزه‌های دین دور کرده است؛ بنابر این وظیفه ما بازگشت‌دادن جوانان به مسائل اعتقادی و دینی است./950/پ202/س
ارسال نظرات