۲۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۱۱۰۶۴۸
مدیر حوزه علمیه طالبیه تبریز:

استکبار جهانی درصدد ارائه تفسیر غلط از مبانی اسلام است

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد تفسیر قرآن آذربایجان شرقی گفت: استکبار جهانی با عوام‌فریبی به دنبال تفسیر به رأی از آیات قرآنی و توجیه اقدامات ضدبشری خود هستند.
حجت الاسلام سيدحسين سيدي ثاني، مدير حوزه علميه طالبيه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سید حسین سیدی ثانی، مدیر حوزه علمیه طالبیه، روز گذشته در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه تبریز اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصتی برای درک فصائل معنوی و اخلاقی برای زندگی بهتر در دیگر ایام سال است.

وی با تشریح اصول واقعی زندگی سعادتمند در دنیا و آخرت خاطر‌نشان کرد: تا زمانی که ارتباط معنوی و بر پایه آموزه‌های دینی و نبوی با پروردگار عالم برقرار نکرده‌ایم، از درک زندگی سعادتمند و مورد تأکید ائمه اطهار بی‌بهره خواهیم بود.

مدیر حوزه علمیه طالبیه با تأکید بر استفاده هر چه بیشتر از لحظات معنوی ماه مبارک رمضان برای تقرب به درگاه الهی و کسب معرفت تصریح کرد: به گونه ای نباید که از پس پایان این ماه مبارک افسوس بخوردیم و حسرت لحظات معنوی آن را داشته باشیم.

حجت الاسلام سیدی ثانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فضائل قرائت قرآن در ماه رحمت و مغفرت از دیدگاه احادیث و روایات وارده اظهار داشت: قرآن مایه حیات جامعه بشری و آیین زندگی بشر است؛ از این رو باید فرهنگ قرآنی در جامعه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

دبیر ستاد تفسیر قرآن آذربایجان شرقی ‌عقب‌ماندگی جامعه را نشانه انحراف و بی توجهی به مفاهیم آیات الهی دانست و گفت: مولای متقیان علی(ع) تاکید داشته‌اند؛ مبادا روزی فرا رسد که غیرمسلمان‌ها در عمل به آموزه‌های قرآنی از مسلمانان پیشی بگیرند، رسالت امروز شیعیان توجه به مفاهیم عالی و عمل به آموزه های قرآن کریم است.

وی با بیان این‌که استکبار جهانی به دنبال ارائه تفسیر غلط از قرآن کریم به مسلمانان هستند، گفت: استکبار جهانی با عوام فریبی به دنبال تفسیر به رأی از آیات قرآنی و توجیه اقدامات ضدبشری خود هستند، جهان اسلام برای رهایی از مشکلات و توطئه‌های استکبار جهانی چاره‌ای جز تمسک به آیات کلام الله مجید ندارد.

حجت الاسلام سیدی ثانی خواستار برگزاری جلسات تفسیر قرآن در مساجد، حسنیه ها، هیئات مذهبی و محافل مذهبی شد و اظهار داشت: نباید اجازه داد عده ای که حتی قادر به روخوانی قرآن نیز نیستند، به بیان تفسیر کلام الله مجید بپردازند، گاهی تفسیر غلط از آیات بزرگ‌ترین ضربه را به نظام اسلامی می زند./935/پ202/س
ارسال نظرات