۲۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۱۱۰۷۱۵
عضو هیئت علمی دفتر تبلیغات خراسان:

منکران ضرورت امامت یا جاهلند یا فریب خورده

خبرگزاری رسا ـ عضو هیئت علمی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان با بیان اینکه امام سیستم کاری اش را از خدا دریافت می کند و تعالی بخش جان مردم است گفت: آنان که جریان امامت را به گونه دیگری تعبیر می کنند یا جاهلند یا فریب خورده زیرا خداوند پیامبر اسلام(ص) را قبض روح نکرد مگر اینکه دینش را کامل کرد.
عکس آرشيو
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام علی رضایی تهرانی، عضو هیئت علمی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، روز شنبه در همایش تاچشمه رضوان در جوار حرم مطهر رضوی در خصوص جایگاه عقل در اثبات امامت اظهار داشت: تفکیک عقل از قرآن و شهود اشتباه است زیرا ره‌آورد عقل، قلب و وحی یکی است چون خدای همه یکی است، طبعا وحی سالم با عقل بدون تحریف هماهنگ است.

وی افزود: انسان اگر به کمال عقل برسد، به دنبال دین می دود و خود را محتاج دین می بیند نه اینکه منتظر بایستد به او عرضه شود و به سختی بپذیرد. رشد عقلانی بشریت پله پله بوده و دوره کمالی را با حضور 124 هزار پیامبر تا رسول اکرم(ص) که حرف اخر را زده اند، طی کرده است.

حجت الاسلام رضایی تهرانی ادامه داد: در سایر ادیان اگر کمال نبود اشکال نداشت چرا که پیامبر بعدی می آمد اما اسلام چون دین خاتم پیامبران است باید کامل باشد این خود یک ضرورت وجود امامت است. آنان که جریان امامت را به گونه دیگری تعبیر می کنند یا جاهلند یا فریب خورده زیرا خداوند پیامبر اسلام(ص) را قبض روح نکرد مگر اینکه دینش را کامل کرد و انچه بشریت تا روز قیامت لازم داشت در قرآن بیان کرد که یکی از این موارد، امامت و جانشینی پیامبرش بود.

عضو هیئت علمی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه خداوند بعد از ابلاغ امامت است که اسلام را برای امت می پسندد ابراز داشت: امر امامت هم از موارد کمال دین است اگر دین بخواهد کامل باشد تداوم رهبری رسول الله(ص) مورد سوال است.

وی خاطرنشان کرد: محور استدلال امام رضا(ع) بر ضرورت امامت نیز، محور زیبای قرآنی با عنوان اکمال دین است و نفی کمال دین، نوعی ارتداد را در پی دارد. ممکن نیست ما دین خاتم را بپذیریم و در عین حال قائل به نقص رهبری امت بعد از پیامبر(ص) باشیم، خلیفه باید جا پرکن باشد و دارای تمام امتیازات پیامبر باشد لذا هر فردی نمی تواند جانشین پیامبر(ص) شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به منشأ رهبری و شرط اصلی آن تصریح کرد: قرآن درجه امامت را بعد از نبوت مطرح می کند و ابراهیم نیز پس از گذر از امتحانات و آزمایشات بسیار به این مقام می رسد لذا وقتی نصب پیامبر(ص) کار ما نیست چگونه نصب امام می تواند از سوی ما باشد. پس از رحلت رسول اکرم(ص)، تنها منصب نبوت خاتمه یافته و منصب امامت ایشان استمرار می یابد.

وی با اشاره به آیات شریفه «لاینال عهدی الظالمین» و «انی جاعلک فی الارض خلیفة ...» تأکید کرد: این آیه ، امامت هر ظالمی را تا قیامت باطل می کند چرا که امامت، عهد و نصب الهی است نه قراردادی بین مردم.

حجت الاسلام رضایی تهرانی با اشاره به آیه « وجعلناهم ائمه یهدون بامرنا...» ادامه داد: امام سیستم کاری اش را از خدا دریافت می کندو تعالی بخش جان مردم است هم هدایت می کند هم راهبری، شرط امامت، ذریه پیامبر بودن نیست بلکه عصمت است. عقل می گوید از کسی باید اطاعت کرد که خطا در او راه ندارد نه اینکه خطا می کند و بدان اعتراف دارد./930/پ202/ص
ارسال نظرات