۲۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۱۱۰۷۳۰
با هدف ایجاد تعادل بین ملیت‌ها؛

متقاضیان تحصیل در جامعةالمصطفی سهمیه‌بندی می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش جامعةالمصطفی العالمیه از سهمیه‌بندی مناسب متقاضیان تحصیل در این نهاد علمی حوزوی با هدف ایجاد تعادل بین ملیت‌های مختلف خبر داد.
حجت الاسلام محمدجواد زارعان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدجواد زارعان، معاون آموزش جامعةالمصطفی العالمیه، پیش از ظهر امروز در نشستی خبری با حضور خبرنگاران از سهمیه‌بندی مناسب متقاضیان تحصیل در این نهاد علمی حوزوی با هدف ایجاد تعادل بین ملیت‌های مختلف خبر داد.

وی با اشاره به حضور طلاب از یکصد ملیت در جامعةالمصطفی، بر ایجاد تعادل ملیتی در این مرکز علمی تأکید کرد و افزود: سهمیه‌بندی پذیرشی کشورها بر اساس ملاک‌های لازم انجام و به نمایندگی‌های جامعةالمصطفی در نقاط مختلف جهان نیز ابلاغ شده است.
 
حجت‌الاسلام زارعان با بیان این‌که شرایط آزمون و پذیرش در جامعةالمصطفی از یک نظم مشخصی برخوردار است، ایجاد تعادل در پذیرش خواهران و برادران و سیاست نخبه‌پذیری و نخبه‌گزینی را اهداف معاونت آموزش برشمرد و بر تقویت نمایندگی‌ها تا تحقق پذیرش مقاطع اولیه تحصیلی در خارج از کشور تأکید کرد.
 
وی افزود: پذیرش و سنجش اولیه داوطلبان تحصیل در جامعةالمصطفی از طریق برگزاری آزمون مقطع دکتری در اردیبهشت‌ماه و آزمون مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در تیرماه هر سال با حضور ناظر سازمان سنجش از وزارت علوم برگزار می‌شود که برای نخستین‌بار این آزمون به صورت همزمان در کشور افغانستان نیز برگزار شد.
 
معاون آموزش جامعةالمصطفی العالمیه با بیان این‌که برنامه‌های پذیرشی المصطفی ارتقا یافته و بستر‌های مناسب تحصیلی برای علاقه‌مندان فراگیری مکتب اهل بیت‌(ع) هموار شده است، از این نهاد علمی حوزوی به عنوان یک حوزه مدرن یاد کرد و برنامه‌های تحصیلی آن را بسیار متنوع دانست.
 
وی با اشاره به این که دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و مجازی به صورت جدی در جامعةالمصطفی پیگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: «اگرچه آموزش کوتاه مدت در حال حاضر به دوره‌های فشرده خاص محدود شده، اما زمینه‌های لازم برای تبدیل برنامه‌های بلند مدت به صوت فشرده و ارائه آن در دوره‌های کوتاه مدت در دست برنامه‌ریزی است».
 
حجت‌الاسلام زارعان هماهنگی با نهادهای مربوطه و ایجاد زمینه‌های لازم برای پاسخ‌گویی به متقاضیان درکوتاه‌ترین زمان ممکن را از دیگر فعالیت‌های این معاونت برشمرد و گفت: در گذشته برای پاسخ به پذیرش علاقه‌مندان تحصیل در جامعةالمصطفی زمان زیادی نیاز بود که امروز زمینه پاسخ‌گویی به آنان در کوتاه‌ترین زمان فراهم شده است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز نام‌نویسی پذیرش طلاب غیر ایرانی غیر رسمی در جامعةالمصطفی، گفت: طلاب غیر رسمی، متقاضیان تحصیل در جامعةالمصطفی هستند که شرایط آنها با شرایط این مرکز علمی هماهنگی ندارد، اما به جمهوری اسلامی ایران و تحصیل در مرکزی علمی حوزوی علاقه‌مند هستند.
 
معاون آموزش جامعةالمصطفی العالمیه ادامه داد: این افراد، طلبه رسمی جامعةالمصطفی نیستند و کد رسمی هم دریافت نکرده‌اند، اما در بین آنان افراد فاضل و ارزشمندی وجود دارد که باید شناسایی شده، مورد توجه قرار گرفته و زمینه‌های مناسب برای ادامه تحصیل آنان فراهم شود . /920/پ202/ع

ارسال نظرات