۲۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۱۱۰۷۴۷
فرمانده سپاه قم خبر داد؛

پاکسازی نقاط حساس شمال غرب کشور از لوث گروهک پژاک

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) قم با اشاره به فعالیت پژاک در منطقه کردستان، از پاکسازی نقاط حساس شمال غرب کشور از دست این گروهک توسط یگان اعزامی سپاه استان قم خبر داد.
مهدي مهدوي نژاد فرمانده سپاه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار مهدی مهدوی نژاد فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) استان قم، روز یکشنبه در دیدار اعضای ستاد انسجام بسیج و مساجد استان قم با آیت الله محمد یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که در محل دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری برگزار شد، با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای سپاه استان قم، ابرازداشت: شهید عاصمی و چند تن دیگر از سپاهیان استان قم در منطقه عملیاتی سردشت به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

وی با تجلیل از خدمات ارزشمند شهیدان سپاه قم ابرازداشت: با شهادت این دوستان تحول عجیبی در بین نیروها به وجود آمده است و با توجه به اینکه بیش از 80 درصد نیروهای سپاه قم جوان هستند آنها داوطلب شهادت هستند.

سردار مهدوی نژاد در ادامه با اشاره به فعالیت گروهک تروریستی پژاک در منطقه شمال غرب کشور، از اعزام یگان های سپاه پاسداران استان به این منطقه جهت مقابله با آنان خبر داد.

وی تصریح کرد: در راستای مقابله با این گروهک حدود هشتصد تا هزار نفر از یگان های سپاه علی بن ابی طالب(ع) به منطقه شمال غرب کشور اعزام شده اند.

فرمانده سپاه قم ابرازداشت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان و معاندان در منطقه کردستان تلاش کردند تا تفرقه ایجاد و مباحث تجزیه را در دستور کار قرار دهند که خوشبختانه با تدابیر مسؤولان نظام جمهوری اسلامی این مسائل حل شد و ما امروز شاهد آرامش در این منطقه هستیم.

وی بیان کرد: دشمنان تلاش می کردند این منطقه را تبدیل به منطقه امنی برای خود بکنند، از این رو همواره تلاش کردند در منطقه کردستان حوادثی را بوجود بیاورند و منطقه را ناامن کنند.

سردار مهدوی نژاد گروهک تروریستی پژاک را مورد حمایت مستقیم امریکا دانست و گفت: دولت مرکزی عراق در این خصوص با جمهوری اسلامی هماهنگ است اما چون قسمت کردستان دست بارزانی است می توانند از نظر پشتیبانی مالی به این گروهک ها کمک کنند. 

وی بیان کرد: با اعزام این نیروها دوازده نقطه حساس و استراتژیک منطقه که در دست عناصر پژاک قرار داشت پاکسازی شد و در یک انفجارچند نفر از بچه های عملیات اطلاعات سپاه به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

این گزارش حاکی است، سردار سید جواد هاشمی، مسؤول بسیج مساجد و محلات سپاه علی بن ابی طالب(ع) قم نیز در این دیدار گزارشی از فعالیت ها، اقدامات و عملکرد این ستاد ارائه و اهداف تشکیل آن را تشریح کرد.

وی گفت: ستاد انسجام بسیج و مساجد استان قم در سال 88 و در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر بصیرت افزایی کار خود را شروع کرد و تاکنون نیز چهار همایش استانی را با حضور بیش از 350 نفر از ائمه جماعات استان برگزار کرده است.

هاشمی فعالیت های ستاد انسجام بسیج و مساجد استان قم را مثبت ارزیابی و تصریح کرد: امیدواریم با برنامه ریزی مناسب شاهد ارتقا فعالیت ها و اقدامات این ستاد در مساجد باشیم. /924/پ202/ص
ارسال نظرات