۲۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۴:۵۵
کد خبر: ۱۱۰۷۸۳
رییس تبلیغات اسلامی سراب:

تبلور حیات معنوی جامعه با تلاش مبلغان امکان‌پذیر است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی سراب گفت: مبلغان دینی در تبلور حیات معنوی جامعه و فراگیر شدن فرهنگ اصیل اسلامی، نقش مهمی دارند.
حجت الاسلام حسيني، رييس اداره تبليغات اسلامي سراب
حجت الاسلام محمد علی حسینی، رییس اداره تبلیغات اسلامی سراب، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در سراب گفت: مبلغان دینی نقش بسزایی در اعتلای فرهنگ پربار اسلامی دارند.

وی با اشاره به سخنان ‌امام راحل درباره نقش تبلیغات اظهارداشت: امام راحل با اعلام این‌که تبلیغات در دنیا در رأس همه امور قرار گرفته بر نقش تبلیغات صحیح در معرفی اسلام واقعی به جهانیان تأکید کرده‌‌اند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی سراب ضمن تأکید بر عمل به رهنمودهای امام‌ خمینی(ره) ابراز داشت: دنیای امروز با ابزار رسانه در صدد هدایت افکار عمومی جهانیان در نیل به اهداف خاصی است و در وضعیت کنونی خلاء اطلاع رسانی احساس می شود.

حجت الاسلام حسینی گفت: رسانه‌های دنیا با بهره‌گیری از امکانات ‌گسترده، نظام اطلاع رسانی نوینی را شکل داده اند.

وی تصریح کرد: مبلغان دینی در تبلور حیات معنوی جامعه و فراگیر شدن فرهنگ اصیل اسلامی، نقش مهمی دارند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی سراب‌، ویژگی‌های یک مبلغ خوب و موفق را عدم تکبر با مردم، سابقه خوب و روشن، عدالت در گفتار، پرهیز از دنیا طلبی، آراستگی ظاهری، مستندگویی، پرهیز از زودباوری و اخلاص در گفتار و رفتار برشمرد.

حجت الاسلام حسینی در ادامه با تشریح برنامه‌های قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان در سراب گفت: همزمان با ماه نزول قران مجید وب سایت مؤسسه قرانی سیدالشهداء سراب به نشانی www.markazeqorani.com افتتاح شده و در اختیار علاقمندان قرارگرفته است.

وی از برپایی کلاس‌های تفسیر قرآن(سوره ابراهیم)، صوت و لحن، حفظ، اخلاق درقرآن، احکام اسلامی، ختم روزانه قرآن به عنوان بخشی از فعالیت‌های قرآنی در حال اجرا در ماه پرفیض رمضان یادکرد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی سراب همچنین از برگزاری سه‌ مراسم شبی با قرآن در شب‌های آینده خبر داد.

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: 65 روحانی به عنوان مبلغ دینی در مساجد شهری و روستایی سراب به فعالیت های تبلیغی مشغول هستند و هرکدام از آنها روزانه به طور میانگین در سه مسجد در خدمت مردم مومن منطقه می باشند.

وی ادامه داد: سه نفر از خواهران مبلغه نیز کلاس‌های قرآنی دایر کرده‌اند./949/ت302/س
ارسال نظرات