۲۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۱۱۰۷۹۴
سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره(11)؛

ولایت و حاکمیت، حق مسلم ائمه اطهار است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری با بیان این که ولایت به معنی صلاحیت برای اداره جامعه است، اظهار داشت: براساس بینش توحیدی و دینی، حاکمیت جامعه حق مسلم ائمه اطهار(ع) است.
آيت الله موسوي جزايري در مراسم کلنگ زني درمانگاه خيريه امام رضا(ع)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، رییس شورای حوزه علمیه خوزستان، در یازدهمین جلسه از سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره که در سحرهای ماه مبارک رمضان از سیمای خوزستان پخش می شود به تبیین کلمه «ساسه العباد» پرداخت و گفت: کلمه «ساسه» جمع «سائس» و به معنای سیاست مدار و اداره و تملیک امور جامعه همراه با مصلحت اندیشی است.

وی با بیان این که اهل بیت علیهم السلام سیاست مدارانی کامل و جامع هستند، ابراز داشت: در ابتدا حاکمیت و تملک جامعه حق خداوند است و خداوند این حاکمیت را به ائمه اطهار علیهم السلام سپرده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ائمه اطهار(ع) را ولی و حاکم تام الاختیار خداوند در جامعه دانست و گفت: غیر از اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هیچ کس دیگری حق تملک و حاکمیت جامعه را ندارد؛ از این رو اطاعت از غیر ائمه اطهار(ع) و نائبان برحق آنان کاری اشتباه و غلط است.

وی با بیان این که ولایت به معنی صلاحیت برای اداره جامعه است، اظهار داشت: براساس بینش توحیدی و دینی حاکمیت جامعه حق مسلم ائمه اطهار(ع) است.

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که کار انبیاء تربیت مردم برای آراستگی و شکوفایی جامعه است، اذعان داشت: زمانی که جامعه سرزنده، آراسته و شکوفا باشد سبب می شود که خود مردم مجری عدالت و قانون در سطح جامعه باشند./9461/پ203/ص
ارسال نظرات