۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۱۱۰۸۶۴
آیت الله موسوی جزایری:

مختار ثقفی مورد تأیید ائمه اطهار و معصومین بوده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که مختار ثقفی مورد تأیید ائمه اطهار و معصومین بروده است تأکید کرد: علمای بزرگ رجالی اسلام در کتب خود همواره به شرح زندگی، پیامد های دوران حیات و تفسیر روایات متعدد بزرگان و معصومین در رابطه با شخصیت برجسته مختار ثقفی پرداخته اند.
آيت الله موسوي جزايري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، در پاسخ به سئوال خبرنگار صدا و سیمای مرکز خوزستان در خصوص شخصیت مختار ثقفی، اظهار داشت: علمای بزرگ اسلام از جمله علامه حلی در کتاب الأقوال، علامه شوشتری در کتاب قاموس الرجال و محقق بزرگ آیت الله خوئی در کتاب معجم الرجال به شرح زندگی، پیامد های دوران حیات او و تفسیر روایات متعدد بزرگان و معصومین در رابطه با شخصیت برجسته مختار ثقفی پرداخته اند.

امام جمعه اهواز با رد برخی از روایات در رابطه با نکوهش مختار ثقفی اظهار داشت: به طور یقین شخصیتی مانند مختار که وارد صحنه بزرگ سیاسی شده و خواهان مقابله با دشمنان اسلام است مورد هجوم تبلیغی دشمنان قرار گیرد و این روایات بیش تر جهت تقیه و در امان ماندن جان مسلمانان بیان شده است.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان در ادامه سخنان خود عنوان کرد: علمای رجالی نیز بارها بر این مورد تأکید کرده اند که این روایات ضعیف السند هستند و به علاوه مجموع دو دسته از روایات نشان از وجود تقیه در هنگام نشر آنان را دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری شخصیت مختار را مجاهدی فی سبیل الله و مخلص برشمرد و گفت: مختار ثقفی خدمات بزرگی به جهان تشیع عرضه کرده که این خدمات اجرشان نزد خداوند متعال محفوظ است.

وی با اشاره به اثرات مثبت فیلم مختار نامه خاطر نشان کرد: سریال مختار نامه علاوه براثرات مثبت و قابل توجهی بر سطح آگاهی و ارتقاء معنویات در کشور داشت، مورد استقبال دیگر کشورهای عربی نیز قرار گرفت و از کانال های متنوع جهانی پخش و مورد رضایت بینندگان قرار گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در پایان سخنان خود از پدیدآورندگان سریال فاخر و ارزشمند مختارنامه کمال تشکر و قدردانی را به عمل آورد./9464/پ202/ص
ارسال نظرات