۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۱۱۰۸۶۹

تأکید آیت الله شبستری بر تقویت برنامه‌های رسانه ملی

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: برای مقابله با تهاجم فرهنگی و عقیدتی دشمنان اسلام، تقویت کمی و کیفی برنامه های رسانه ملی ضروری است.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در مراسم افتتاح سامانه دیجیتال رادیویی و تلویزیونی آذربایجان شرقی اظهار داشت: هزاران شبکه رادیویی و تمرکز 75 درصد برنامه‌های تبلیغی در رسانه‌های غربی در آمریکا، فعالیت علیه اسلام و جمهوری اسلامی شکل گرفته است.

وی با بیان این‌که بیشتر برنامه‌های ضددینی هدایت شده از غرب با هدف براندازی نظام اسلامی ایران صورت می‌گیرد، خاطر‌نشان کرد: اگر امروز شاهد گسترش برنامه‌های شبکه‌های ماهواره ای و اینترنتی غرب علیه باورهای دینی مسلمانان هستیم، این ضرورت را نشان می‌دهد که باید برای مقابله با تهاجم فرهنگی و عقیدتی دشمنان اسلام، برنامه های رسانه ملی تقویت شود.

عضو خبرگان رهبری افزود: یک هزار و 220 ایستگاه تلویزیونی، 987 ایستگاه رادیویی، 428 روزنامه و یازده هزار و 328 انواع مجلات و نشریات در آمریکا فعالیت رسانه ای دارند که اغلب ضد اسلام و ایران تبلیغات می کنند، در چنین شرایطی کم کاری رسانه ملی و اصحاب جراید و مطبوعات کم لطفی به نظام و انقلاب است.

وی با بیان این‌که بیشتر رسانه های غربی به دنبال جهت دهی به دیگر رسانه‌ها در مسیر ابتذال هستند، گفت: رسانه‌های وابسته به صهیونیزم و استکبار جهانی درصدد هویت‌زدایی و استحاله فرهنگی ملت‌های مسلمان به ویژه مردم ایران هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار برنامه‌ریزی رسانه ملی برای مقابله با تهاجم تبلیغی غرب شد و اظهار داشت: تقویت هویت ملی، ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی، رشد فضایل اخلاقی، جلب اعتماد مردم و ارتقای دانش دینی از ‌وظایف رسانه ملی به شمار می‌رود.

آیت الله شبستری در پایان با تأکید بر توسعه برنامه‌های رسانه ای کشور، خواستار زمینه سازی برای تقویت ارزش های دینی و شعائر اسلامی شد و افزود: رسانه ملی در خط مقدم مقابله با جنگ نرم دشمنان قرار دارد، از این رو باید از هر فرصتی برای افشاگری توطئه های دشمنان بهره‌برداری کند.

همچنین علی نواداد، مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در این مراسم اظهار داشت: شبکه استانی با تولید 900 برنامه در سال از چند سال قبل آغاز به کار کرده و اکنون در سال 2 هزار و 500 برنامه تولید کرده و در 24 ساعت برنامه تولید می‌کند.

وی کاهش فضای پخش به واسطه حجم دستگاه‌های دیجیتال را از ثمرات پخش دیجیتال شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی عنوان کرد و گفت: حذف نویز و ارتقای کیفیت شبکه‌های پخش در رادیو و تلویزیون در این روش حاصل خواهد شد.

مدیر کل صدا و سیمای آذربایجان شرقی با بیان این‌که در زمینه پوشش برنامه‌های صدا و سیما کاستی‌هایی در شیوه آنالوگ وجود دارد، گفت: در شیوه پخش دیجیتال امکان افزایش پوشش بیشتر وجود دارد./935/پ202/س
ارسال نظرات