۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۱۱۰۸۹۳
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان:

انقلاب اسلامی عامل اصلی ترویج آموزه‌های قرآن و اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به این که پس از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌های قرآنی در کشور از یک شکوه و عظمت خاصی برخوردار شد، گفت: امروز همگان وظیفه دارند در جهت ترویج فرهنگ قرآنی در سطح جامعه تلاش کنند.
مدير کل تبليغات اسلامي گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، امروز در مراسم اختتامیه طرح قرآنی 1445 در گرگان با بیان این که باید به گونه‌ای مفاهیم قرآنی گسترش یابد که فضای جامعه به فضایی قرآنی تبدیل شود، گفت: ترویج مفاهیم روح بخش قرآنی سلامت جامعه را تضمین خواهد کرد.

وی در ادامه سخنان خود از مفاهیم قرآنی به عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین منبع حیات بخش مقابله با جنگ نرم و جنگ سخت معاندان نظام اسلامی دانست و افزود: می‌توان از مفاهیم گوهربار قرآن کریم به عنوان عامل مهمی در برخورد با جنگ نرم دشمنان و خنثی‌سازی ترفندهای آنها استفاده کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به تأثیر فراگیری قرآن در بالا‌بردن عزت نفس و احیای نفوس، خاطرنشان کرد: اگر مفاهیم قرآن در جامعه ترویج یابد بسیاری از ناملایمات پیش نمی آید.

حجت الاسلام ولی نژاد با بیان این که قرآن باید سرمشق کارهای ما باشد، افزود: ترویج و درک مفاهیم قرآنی، هدایت، سربلندی و شکوفایی جامعه را به دنبال دارد.

وی با بیان این که برگزاری محافل انس با قرآن، فضای قرآنی در جامعه ایجاد می‌کند و زمینه بهره‌مندی بیشتر از موضوعات دینی، علمی و اعتقادی قرآن را به همراه خواهد داشت، ادامه داد: در صورتی که مردم زندگی و کار خود را با قرآن آمیخته کنند، خانواده‌های قرآنی شکل می‌گیرد و انسان‌ها دچار ضلالت و گمراهی نمی‌شوند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: هرچه مسائل مربوط به اشاعه فرهنگ قرآنی در جامعه زیادتر شود بی‌شک در اصلاح و پیشرفت جامعه و نسل جوان آن تأثیر به‌سزایی باقی می‌گذارد.

حجت الاسلام ولی نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به این که پس از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت های قرآنی در کشور از یک شکوه و عظمت خاصی برخوردار شد، گفت: قرآن و حقایق دینی ما برهمه چیز حجت دارند.

وی ادامه داد: در گذشته ما افسوس می خوردیم که چرا قرآن و اهل بیت(ع) در کشور ما مهجور مانده است ولی هم اکنون افتخار می کنیم که جمهوری اسلامی توانسته قرآن و اهل بیت(ع) را از مهجوریت خارج کرده و توسعه دهد، بنابراین ما نیز باید هرچه در توان داریم در راه قرآن و اسلام بگذاریم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که امروز همگان وظیفه دارند در جهت ترویج فرهنگ قرآنی در سطح جامعه تلاش کنند، ادامه داد: خوشبختانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی شرایط و زمینه کاملاً برای نهادینه کردن این مسأله بسیار مهم مهیا است.

وی گفت: خانواده مهم‌ترین خشت بنای اجتماع است و اگر خانواده سالم، متعالی و استوار باشد می‌توان به داشتن جامعه‌ای سالم، متعالی و استوار امیدوار بود.

حجت الاسلام ولی‌نژاد، نتیجه خانواده‌های از هم پاشیده را فاصله از قرآن و اهل بیت(ع) دانست و تصریح کرد: خانواده‌هایی که با قرآن و اهل بیت(ع) وصل شدند و این پیوند استمرار پیدا کرد، جامعه به سعادت و خوشبختی رسید.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، وجود نیروهای قرآنی، محافل انس با قرآن، مؤسسات و دستگاه‌های قرآنی، خانه‌های قرآن و چهره‌های تاثیرگذار را مایه برکت استان عنوان کرد و اظهار داشت: امیدواریم این استان در حوزه تخصصی و ظرافت‌های قرآن نیز به رشد چشمگیری برسد.

وی با بیان این که مردم نباید قرآن را تنها برای ثواب بخوانند، تصریح کرد: قرائت قرآن در عین حال که ثواب دارد برای تنظیم زندگی و سعادت و خوشبختی افراد بسیار مؤثر است./950/پ202/س
ارسال نظرات