۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۱۱۰۹۴۸
آیت الله شبستری:

تدبر در آیات قرآن مسیر کسب بصیرت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: تدبر در مفاهیم آیات روح بخش قرآن کریم لازمه کسب معرفت و بصیرت است.
آيت الله محسن مجتهدشبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری امروز در دیدار کارکنان، دبیران و فعالان مهد قرآن آذربایجان شرقی با تاکید بر تدبر در آیات قرآنی اظهار داشت: درک مفاهیم عمیق آیات روح بخش قرآن کریم لازمه کسب معرفت و بصیرت است.

وی با تأکید بر این‌که تنها قرائت قرآن کریم نمی‌تواند بصیرت بخش باشد، خاطر‌نشان کرد: چه بسا افرادی صوت زیبا و لحن خوبی در قرائت داشته باشند، اما به واسطه عدم درک مفاهیم عالی آیات الهی از کسب معارف بصیرت بخش قرآنی محروم بمانند.

امام جمعه تبریز همچنین خواستار توجه به معارف قرآنی در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی شد و گفت: اگر کارگزاران نظام اسلامی در سایه عمل به قرآن امور را پیش ببرند، پیشرفت و تعالی در همه ابعاد حاصل خواهد شد.

عضو خبرگان رهبری در ادامه ریشه عقب ماندگی مسلمانان را ناشی از عدم توجه و عمل به معارف قرآنی دانست و افزود: زیبایی‌ها و حقایق قرآن تنها در عمل به آیات الهی تجلی می یابد، اگر امروز شاهد گرایش روز افزون ملت‌های آزاده به معارف قرآنی هستیم باید این حقیقت را باور کنیم که قرآن کتاب سعادت بشریت و منشور جامع زندگی سعادتمندانه است.

آیت الله شبستری، با بیان این‌که تمام معارف قرآنی باید در جامعه جاری شود، اظهار داشت: تنها راه نجات ملت ها از چنگال استکبار و استعمار و دست یابی به استقلال حقیقی در سایه عمل به آموزه های قرآنی است، از این رو استکبار جهاین به دنبال دوری مسلمانان از معارف قرآنی هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر آشنایی نونهالان مهد قرآن آذربایجان شرقی با مفاهیم قرآنی خاطر نشان کرد: دبیران فعال در مهدهای قرآن بایستی با مخاطب شناسی و آشنایی با روان شناسی کودکان نسبت به آموزش آیات الهی اهتمام داشته باشند.

وی با بیان اینکه قصص قرآنی همواره جذابیت خاصی برای کودکان به همراه داشته است، گفت: تربیت نسلی پویا و متعهد تنها در سایه عمل به معارف قرآنی و آشنایی کودکان و نوجوانان با مفاهیم آیات الهی ممکن خواهد بود.

همچنین رحیم وظیفه شعاع، مدیر مهدقرآن آذربایجان شرقی در سخنانی به ارایه گزارشی از فعالیت های این مرکز پرداخت./935/پ202/س
ارسال نظرات