۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۱۱۰۹۷۷
عضو مجلس خبرگان رهبری:

آزادگان مایه عزت و سربلندی ایران اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری، آزادگان را مایه عزت و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: تکریم و تجلیل از ایثارگران راه حق یک وظیفه مهم است.
حجت الاسلام و المسلمين سيد صابر جباري نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري
حجت الاسلام و المسلمین سیدصابر جباری، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با گرامیداشت سالروز ورود نخستین گروه آزادگان به میهن اسلامی، گفت: اسارت امتحان بزرگی است چرا که اسرا پیامشان، ‌گفتارشان و رفتارشان کمتر از خون شهدا نیست.

وی افزود: ‌تاریخ ایران بدون جنگ تحمیلی تاریخ ناقصی است، تاریخ جنگ هم بدون تاریخ آزادگان ناقص است و ملت ایران باید به چنین فرزندانی افتخار کنند.

حجت الاسلام و المسلمین جباری خاطرنشان کرد: اگر مقاومت آزادگان در راستای شکستن فشارهای اهریمنی دشمنان ایران اسلامی به ویژه حزب بعث نبود به یقین بسیاری از دستاوردهای بعدی انقلاب اسلامی ابتر و ناقص بود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اسرا در اسارت صبر پیشه کردند و به همین علت مقاومت زندانیان در زندان‌های رژیم صهیونیستی عقیده و راه و روشی بود که داشتند و خداوند در قرآن به این مسأله تأکید کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین جباری با بیان این که آزادگان بدون هیچ چشم‌داشتی به نبرد با دشمنان رفتند، اظهار داشت: آنها بدون این که کوچکترین خواسته‌ای از کسی داشته باشند برای بالا بردن جایگاه ایران اسلامی، جان خود را به خطر انداختند.

وی با اشاره به این که نقش آزادگان در دفاع از اسلام بر هیچ کسی پوشیده نیست خاطرنشان کرد: آزادگان از جان و دل مایه گذاشتند و همه از کار بزرگی که آنها انجام دادند اطلاع دارند و اجر این بزرگواران نزد خداوند محفوظ است.

امام جمعه بهشهر خواستار احترام به آزادگان و تکریم آنها شد و ابراز داشت: مردم باید وظیفه خود را در قبال آزادگان دانسته و همواره و در هر کجا که با این افراد روبه‌رو شدند به آنها احترام بگذارند هرچند ارزش کاری که آزادگان انجام دادند بسیار بالا است و قابل جبران نیست.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، مردم را حافظ جوانمردی‌های آزادگان دانست و گفت: امیدواریم مردم حافظ آبرویی باشند که این آزادگان با جوانمردی در سال‌ها اسارت برای کشور اسلامی ما خریده‌اند، و ادامه دهنده راه آنان باشند./950/ت302/س
ارسال نظرات