۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۱۱۰۹۹۳
دست دعا(17)؛

خدایا؛ مرا به اعمال صالح رهنمون نما!

خبرگزاری رسا ـ محقق حوزه علمیه قم گفت: : انسان مومن باید با هدف گیری قرب الهی ملتزم به اعمال صالح و پرهیز کننده از گناهان باشد.
دعا


حجت الاسلام حسین دیلمی، محقق حوزه علمیه قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در این روز از خداوند می خواهیم که ما را برای انجام اعمال صالح یاری کند. در این زمینه یکی از نکات دقیق توجه به گونه های رفتاری عمل صالح است.

وی ادامه داد: در فرهنگ دینی ما تنها به انجام اعمال صالح امر نشده ایم بلکه به انجام همه اعمال صالح و ترک همه اعمال ناصالح دعوت شده ایم.

این محقق علوم اسلامی خاطر نشان کرد: سوره عصر همه انسان ها را فرو افتاده در دام خسران عنوان می کند و تنها افرادی که اعمال صالح انجام می دهند و صبر دارند را از این ورطه استثنا می کند.

وی گفت: اینکه فردی نماز بخواند و به اعمال عبادی اهمیت دهد اما نسبت به ترک گناه بی مبالات باشد، تصویر درستی از انسان صالح نیست. انسان همیشه موظف به تهذیب نفس است و همواره باید نفس خود را لگام زند.

حجت الاسلام دیلمی با اشاره به روایتی از امیرمومنان (ع) گفت: در روز قیامت در پیشگاه همه انسان‌ها ندا می زنند و با ذکر هر عنوان گناه، گناهکاران امر به قیام می شوند. امام علی (ع) هشدار می دهند که نکند در روز قیامت با هر دسته از گناهکاران بلند شوی.

وی تکیه و سفارش به اعمال صالح را یکی از رموز پیشرفت اسلام عنوان کرد و اظهار داشت: اسلام دارای سه رمز اخلاقی، نظامی، اقتصادی در پیشرفت بود و اخلاق نبوی، شجاعت حیدری و سخاوت حضرت خدیجه(س) این دین الهی را بسط و گسترش داد.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به این که انسان مومن باید با هدف گیری قرب الهی ملتزم به اعمال صالح و پرهیز کننده از گناهان باشد، گفت: عمل صالح دارای فواید بسیاری است، ملاقات پروردگار در بهشت عدن بالاترین فایده انجام عمل صالح است.

وی با بیان اینکه رسیدن به آرامش ثمره دیگر عمل صالح است، گفت: گناه از آنجایی که با طبع سلیم انسانی منافرت دارد، موجب تشویش ذهن و ترس و بیم می شود.

این محقق علوم اسلامی گفت: بر طبق قرآن، حکومت جهانی از آن صالحین است و افراد صالح وارثان زمین خواهند بود.

وی با اشاره به تاکید امام خمینی(ره) بر اخلاق مداری مردم و مسؤولان بیان داشت: صدور انقلاب مورد نظر امام خمینی(ره) با صدور کارهای نیک و خداپرستانه محقق می‌شود و امروز با توجه به قحطی و وضعیت اسف بار مردم سومالی یکی از بهترین کارهای نیک کمک به این مردم مسلمان است. /909/

ارسال نظرات