۲۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۱۱۱۰۲۴
مدیر حوزه علمیه طالبیه:

حکام منفعت‌طلب به ظاهر اسلامی درصدد تفسیر به رأی ‌آیات قرآن هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه طالبیه تبریز با بیان این‌که مستکبران عالم همواره درصدد ارائه تفسیر به رأی از آیات قرآن هستند، گفت: امروز شاهد ارائه تفسیر غلط از سوی حکام منفعت طلب عرب هستیم.
حجت الاسلام سيدحسين سيدي ثاني، مدير حوزه علميه طالبيه تبريز
به گزرش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدحسین سیدی ثانی، مدیر حوزه علمیه طالبیه تبریز، امروز در نشست معرفتی طلاب این مرکز علوم اسلامی اظهار داشت: تنها راه نجات بشریت توجه به احکام و آموزه های قرآنی است.

وی با اشاره به کلامی از حضرت علی(ع) خاطر نشان کرد: آن امام همام در آخرین لحظات زندگی شیعیان را به قرآن سفارش کردند و فرمودند که مبادا دیگران در عمل به قرآن از شما پیشی بگیرند.

حجت الاسلام سیدی ثانی ادامه داد: از دیدگاه مولای متقیان علی(ع) قرآن نزد عالمان به حق عین هدایت است، اما نزد یزدیان ابزاری برای کسب وجهه ای مثبت و موجه نزد مسلمانان بوده که باید در این میان حق را از باطل تشخیص داد.

مدیر حوزه علمیه طالبیه با بیان این‌که مستکبران عالم همواره درصدد ارائه تفسیر به رای از آیات قرآنی هستند، گفت: اگر امروز شاهد شیعه کشی و سرکوب مسلمانان توسط آل سعود و آل خلیفه هستیم و یا بی تفاوتی برخی مسلمانان کشورهای عربی نسبت به موج بیداری دیگر مسلمانان را مشاهده می کنیم، نشان از ارائه تفسیر غلط از سوی حکام منفعت طلب عرب است.

دبیر ستاد تفسیر قرآن آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که امروز نیازمند بازگشت به اصول اسلام ناب محمدی و مفاهیم عالی قرآن کریم هستیم، افزود: متاسفانه جامعه اسلامی به میزانی که در حوزه های حفظ و قرائت قرآن کریم رشد داشته، در ترویج مفاهیم عمیق، ارائه و آگاهی بخشی از تفسیر قرآن کریم موفق نبوده است، هر چند علمای شیعه در طول تاریخ حق خود را در این عرصه ادا کرده اند.

وی توجه به مفاهیم قرآنی را مهم‌تر از قرائت آن دانست و خاطر‌نشان کرد: امروز نیازمند شناسایی و عمل به رهنمودهای روح بخش کلام الله مجید هستیم، هرگونه بی توجهی به مفاهیم قرآنی موجب تسلط ظالمان و عقب‌ماندگی جهان اسلام خواهد بود./935/پ202/س
ارسال نظرات