۲۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۱۱۱۰۲۹

شیخ توفیق العامر به مکانی نامعلوم انتقال یافت

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه الاحساء عربستان که در مرکز پلیس دمام بازداشت بود به مکان نامعلوم دیگری انتقال یافت.
شيخ توفيق العامر خطيب جمعه الاحساء عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، در حالی که مقامات سعودی، هفته گذشته از بازداشت شیخ توفیق العامر، خطیب جمعه الاحساء و فعال حقوق بشر عربستان در مرکز پلیس شهر دمام خبر داده بودند پایگاه اینترنتی راصد عنوان کرد که وی به مکان نامعلومی انتقال یافته است.

الراصد تاکید کرد یکی از مسوولان مرکز پلیس دمام به خانواده شیخ توفیق العامر اعلام کرده که وی به بازداشتگاه دیگری منتقل شده است، ولی از ذکر نام بازداشتگاه جدید خودداری کرد.

گفتنی است شیخ توفیق العامر، دو هفته پیش و هنگامی که پس از ادای نماز مغرب و عشاء از مسجد ائمه بقیع (ع) شهر هفوف به سمت منزل در حرکت بود مفقود شد.

پس از پیگیری ها مستمر خانواده و بستگان خطیب جمعه الاحساء دریافتند که وی در بازداشتگاه مرکز پلیس شهر دمام بازداشت است.

وی بارها به دلیل درخواست برپایی نظام سلطنت مشروطه و از بین رفتن تبعیض شدید طایفه ای در عربستان بازداشت شده که آخرین مورد آن در ماه فوریه بود.


امضای طومار از سوی 100 عالم شیعه الاحساء، پافشاری سازمان دیده بان حقوق بشر و برگزاری راهپیمایی چند هزار نفری توسط شهروندان شیعه الاحساء سبب شد تا شیخ توفیق العامر در هشتم ماه مارس از زندان آزاد شود.

وی از شخصیت های برجسته منادی حقوق بشر و آزادی های اجتماعی در عربستان به شمار می آید و با درخواست برقراری نظام مشروطه سلطنتی، گسترش آزادی های دینی، متوقف شدن تبعیض طایفه ای و احترام به حقوق بشر در عربستان شهرت یافت./980/ب902/گ
ارسال نظرات