۲۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۱۱۱۰۹۵
امام جمعه رشت:

همه اعمال حضرت علی در محور خداخواهی بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر برگزاری مراسم پرشور شب های قدر، گفت: همه رفتارهای حضرت علی(ع) در محور خداخواهی است.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان در خطبه نخست نماز جمعه رشت، هدف وضع دستورات الهی و احکام دین را بهره بردای و سعادت بشر دانست و گفت: انبیا(ع) و ائمه(س) الگو و معیار عمل به دستورات الهی هستند.

وی با اشاره به فرا رسیدن شب های قدر، خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) در خداخواهی، ظلم ستیزی، حمایت از محرومان و همدردی با ستمدیدگان، جهاد و زندگی خانوادگی، ایثار و فدارکاری برای مسلمانان الگو هستند.

نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که همه رفتارهای حضرت علی(ع) در محور خداخواهی است، گفت: اولیا خدا نه تنها نماز و روزه بلکه همه رفتارهایشان را با قصد قربت انجام می دهند.

وی بندگی خداوند را بزرگترین سرمایه حضرت علی(ع) و راز جاودانگی و اسوه شدن ایشان توصیف کرد و افزود: اگر انسان به جایی برسد که بنده راستین خداوند باشد به نماد تبدیل می شود.

خطیب نماز جمعه رشت، حمایت حضرت علی(ع) از محرومان را دیگرعلت اسوه بودن ایشان برشمرد و گفت: مسلمان امروز باید با الگو قراردادن حضرت علی(ع) به فکرهمدردی به مردم مسلمان به ویژه مردم سومالی باشد.

وی با اشاره به سیره حضرت علی(ع) اعلام کرد: حضرت امیر(ع) برای همدری با محرومان جامعه هرگز غذای سیر نخورد و همواره لباس خشن می پوشید.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی بر حضور در مجالس دعا و احیای شب قدر تاکید کرد و گفت: مسلمانان با احیای شب قدر و برگزاری مراسم ادعیه خود را به خداوند نزدیکتر و پرونده عمل خود را پاک می کنند.

وی با یادآوری سالگرد آتش زدن مسجد الاقصی به دست رژیم صهیونیستی در سال 1949 و گرامیداشت هفته جهانی مساجد، اظهار داشت: اگر نماز جماعت ها و نماز جمعه ها، گردهمایی ها و اجتماعات در مساجد نبود، عزت و عظمت امروز اسلام وجود نداشت.

امام جمعه رشت، تهذیب نفس را از برکات و دستاوردهای انس با مسجد دانست و گفت: تعلیم قران و معارف نهج البلاغه، اخلاق و معارف اسلام از وظایف متولیان مسجد است.

وی با اشاره آغاز هفته دولت بر بیان دستاورد های دولت در این هفته تاکید کرد و ادامه داد: مقام معظم رهبری بارها در دیدارهای اخیر خود بر بیان دستاوردهای انثلاب و دولت تاکید داشته اند.

امام جمعه رشت تصریح کرد: در فضایی که تبلیغات دشمن و روزنامه های بدخواه به دنبال طرح کمبودها و نادیده گرفتن خدمات انقلاب و دولت است، وظیفه مسؤولان تبیین خدمات دولت است.

نماینده ولی فقیه در گیلان در بخشی دیگر از سخنان خود همگان را به حضور در راهپیمایی روز قدس فراخواند و گفت: حضور مردم در راهپیمایی های روز قدس و 22 بهمن نشان می دهد که برخلاف تبلیغات مسموم دشمن، مردم از انقلاب خسته نشده اند و هر سال پر شورتر در راهپیمایی ها شرکت می کنند.

لازم به ذکر است، به مناسب هفته جهانی مساجد، پیش از اقامه نماز جماعت عصر، از حجج الاسلام فاضلی، رفعتی، هاشمی، ائمه جماعات مساجد امیرالمومنین(ع)، بقیه الله(عج) و امین الضرب و میرسیار عضو هیات امنای مسجد جانبازان قدردانی شد./950/پ201/ص
ارسال نظرات