۲۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۱۱۱۱۵۱
نماینده ولی فقیه در سپاه قزوین:

نقش مساجد در تحقق اهداف متعالی جامعه تأثیرگذار است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه قزوین، پیوند ائمه جماعات و هیأت امنای مساجد را قدرت نرمی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان دانست و گفت: روحانیان به عنوان سنگربانان مساجد، فرماندهان جنگ نرم هستند.
مسجد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اسد الله رضوانی، نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) قزوین، امروز در همایش بسیج مساجد و محلات این شهرستان، با گرامیداشت فرا رسیدن هفته جهانی مساجد به نقش این پایگاه عبادی سیاسی در تقویت باورهای دینی مردم اشاره کرد و گفت: مساجد در طول تاریخ همواره مهم‌ترین پایگاه تقویت معنویت به شمار می‌رود.

وی با بیان این که مسجد خانه دوم هر مسلمان است و تعلق به معبود دارد، افزود: این پایگان عبادی زمینه ارتباط عمیق معنوی با خداوند متعال را فراهم می‌کند و به همین دلیل باید از این پایگاه مهم اسلامی در جهت تقویت معنویت بهره گیریم.

نماینده ولی فقیه در سپاه قزوین با بیان این که این نقش آفرینی مساجد در فرهنگ را باید از زبان قرآن و سیره گفتاری و کرداری ائمه معصومین(ع) دانست، ادامه داد: مساجد در ایام حماسه هشت سال دفاع مقدس نیز نقش مهم و بی‌بدیلی را بر عهده داشتند.

حجت الاسلام رضوانی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که امروز آحاد جامعه اسلامی به نقش مساجد در تقویت باورهای دینی عموم جامعه اذعان دارند، ادامه داد: نقش مساجد در ترویج ارزش‌های اسلامی، نشر فرهنگ غنی ائمه معصومین(ع) همچنین ارائه اسلوبی متقن در تربیت اسلامی، نقشی ظریف، حساس و اساسی است که در قاموس آموزه‌های مکتب مترقی اسلام، برای این مراکز مهم اسلامی تبیین شده است.

وی همچنین به نقش مساجد در ارتقای آگاهی عمومی و اطلاع رسانی به مردم اشاره کرد و افزود:  عملکرد مناسب مساجد در رشد فرهنگی و معنوی اقشار مختلف جامعه بسیار تأثیرگذار خواهد بود و استفاده از این مکان مقدس می توان فضایی مناسب در راستای اهداف جامعه ایجاد کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که پس از پیروزی انقلاب شکوه‌مند اسلامی ایران بیش از پیش بر عظمت مساجد افزوده شد، تصریح کرد: نقش مساجد در پیروزی نهضت عظیم اسلامی بی بدیل بوده است.

حجت الاسلام رضوانی با اشاره به این که پس از پیروزی انقلاب به شکوه معنوی مساجد افزوده شد، خاطرنشان کرد: نهضت عظیم اسلامی که به رهبری حضرت امام خمینی(ره) از مساجد آغاز شد و ادامه یافت.

وی همچنین پیوند ائمه جماعات و هیأت امنای مساجد را قدرت نرمی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: روحانیان به عنوان سنگربانان مساجد، فرماندهان جنگ نرم هستند که باید با ارتباط گسترده با پایگاه های بسیج با تهاجم فرهنگی دشمنان مبارزه کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه قزوین،
گرفتن سلاح ایمان، اعتقادات و دستاوردهای انقلاب اسلامی از مردم و دوری از مساجد را از اهداف دشمنان برشمرد و افزود: مساجد قرارگاه جنگ نرم هستند که می توانند بهترین مکان برای دفع توطئه ها و ترفندهای دشمنان باشد.

حجت الاسلام رضوانی در ادامه سخنان خود، ماه مبارک رمضان را ماه تزکیه نفس و نزدیکی به خداوند متعال دانست و بیان داشت: تقویت تقوا و معنویت باید مهم ترین ثمره این ماه پر فیض باشد./950/پ202/س

ارسال نظرات