۲۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۱۱۱۱۵۵

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ برپایی نمایشگاه فرهنگی شمیم ولایت در منطقه آزاد ارس و اختتامیه بیستمین دوره مسابقات قرآن یادمان امام خامنه ای در تبریز از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
خبرگزاري رسا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، برنامه های معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس در قالب 14 برنامه مذهبی و فرهنگی با محوریت ماه مبارک رمضان، در این منطقه برگزار می شود.

نمایشگاه "شمیم ولایت" نیز که از جمله این برنامه هاست تا پایان ماه مبارک رمضان از 8 صبح تا 12 شب در پارک شهر هادیشهر میزبان حضور عموم علاقه مندان است.

این نمایشگاه در غرفه ای 100متری شامل کتاب و نرم افزار با موضوع های قرآنی، دینی، مذهبی، فرهنگی و اجتماعی است که با 10 درصد تخفیف به فروش می رسند.

نمایشگاه عفاف و حجاب، صنایع دستی با مضامین قرآنی همچون تابلوفرش های قرآنی و یا نوشته شده بر روی سنگ، عرضه محصولات فرهنگی مذهبی، برگزاری مسابقه کتبی اصول روزه داری صحیح، مسابقه کتابخوانی از کتاب "جوان باش"، مسابقه نقاشی با موضوع کودکان فلسطین نیز از جمله مسابقات و برنامه های طراحی شده سازمان منطقه آزاد ارس برای ماه مبارک است.

توجه به امور فرهنگی جامعه را بیمه می کند

رئیس عقیدتی سیاسی پلیس آذربایجان شرقی توجه به امورات فرهنگی و اجتماعی را بهترین راهکار برای مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان دانست و گفت: برنامه ریزی برای اوقات فراغت فرزندان و تهیه برنامه های فرهنگی برای آنان راهکار مبارزه با تهاجمات فرهنگی دشمنان است.

حجت الاسلام روحانی در مراسم شبی با قرآن فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی با تاکید بر حفظ هوشیاری گفت: دشمنان با تهیه برنامه های مخرب فرهنگی برای اوقات فراغت فرزندان ما در تابستان دسیسه های مختلفی طراحی کرده اند.

وی انس با قرآن و تربیت اسلامی را بهترین راهکار برای مقابله با تهدیدات نرم دشمنان دانست و گفت: توجه به معنویات و برگزاری محافل قرآنی بهترین پناهگاه برای در امان ماندن از شر شیاطین در دنیای امروزی است.

بیداری اسلامی اهمیت راهپیمایی روز قدس را دو چندان کرده است

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: بیداری اسلامی ملت ها وظیفه مردم ایران را برای حضور باشکوه تر در راهپیمایی روز جهانی قدس سنگین تر کرده است.

پرویز آژیده در نشست دست اندرکاران برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: حضور پرشکوه و حماسی مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس اقتدار مردم ایران را به نمایش گذاشته و دلگرمی مردم فلسطین و ملت های آزاده جهان را فراهم می آورد.

وی افزود: تاثیرگذاری ایران در تحولات جهانی همواره مهم بوده و الگوی مناسب برای ملت های جهان است و در روز جهانی قدس نیز بار دیگر فریاد عدالت خواهی مردم ایران به گوش جهانیان خواهد رسید.

آژیده تاکید کرد: حضور پرشور مردم در این راهپیمایی موجب یاس استکبار و خنثی شدن توطئه های غرب و آمریکا بر ضد دنیای اسلام و انقلاب اسلامی ایران و می شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: روز جهانی قدس روز رساندن پیام مظلومیت مردم فلسطین به گوش مردم جهان و حمایت از مردم زجرکشیده غزه است.

بیستمین دوره مسابقات قرآن 'یادمان امام خامنه ای' در تبریز خاتمه یافت

بیستمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم با عنوان "یادمان امام خامنه ای" که به مدت شش روز و با شرکت 400 نفردر مسجد بزرگ حکم آباد تبریز برگزار شد، با اهدای جوائز به نفرات برتر، به کار خود پایان داد.

حجت الاسلام جلیل زاده، مسئول سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه منطقه مقاومت آذربایجان شرقی در مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات قرآن، از قرآن به عنوان نور و هدایت کننده واقعی یاد کرد و گفت: تمام حرکات، رفتار و گفتار و کردار یک فرد قرانی بایستی برگرفته از دستورات این کتاب آسمانی باشد.

وی با استناد به آیه کریمه قرآن، تصریح کرد: هرکس به دعوت خدا و رسول خدا پاسخ مثبت دهد، قرآن وی را احیا کرده و به وی حیات انسانی می بخشد.

گفتنی است، مسجد بزرگ حکم آبا د تبریز برای بیستمین سال متوالی، میزبان اجرای مسابقات قران کریم، با عنوان یادمان امام خامنه ای شد، و شرکت کنندگان در رشته های حفظ 3، 5 و 10 جزء قران و قرائت ویژه افراد بالا و زیر 16 سال و نیز مفاهیم به صورت کتبی به رقابت پرداختند که سه نفر از نفرات برتر هریک از رشته ها در دو مقطع سنی با حضور عموم مرم و مسئولان با اهدای جوایزی تجلیل شدند.

این مسابقات به همت ستاد برگزاری مسابقات قران کریم مسجد بزرگ حکم آباد و با همکاری و حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری و دیگر نهادهای مرتبط به اجرا درآمد./935/د102/س
ارسال نظرات