۲۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۱۱۱۱۶۳
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

لیالی قدر بهترین فرصت برای پالایش روح است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، از شب های قدر به عنوان یکی از سنت های مهم الهی یاد کرد و گفت: لیالی قدر بهترین فرصت برای پالایش روح انسان است.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان امروز در مراسم انس با قرآن در رشت، با بیان اهمیت و ویژگی‌های معنوی روزه‌داری در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: نیت روزه گرفتن باید بر مبنای آگاهی و درک نتایج دنیوی و اخروی آن حاصل شود.

وی با اشاره به آیات قرآنی درباره احکام روزه‌داری خاطرنشان کرد: نزدیک شدن به تقوای الهی بزرگ‌ترین و بهترین اثر روزه در آیات ذکر شده است.

حجت الاسلام یاری، بروز آثار تربیتی، اجتماعی و بهداشتی را از دیگر مزایای روزه‌داری در ماه مبارک رمضان برشمرد و تصریح کرد: کسانی که با نیت ویژه و برای رضای خداوند روزه می‌گیرند از برکات مادی و معنوی روزه‌داری بهره‌مند می‌شوند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به این که شب ها و روزهای ماه مبارک رمضان بهترین ساعت ها است و باید از همه لحظات آن به بهترین شکل بهره برداری کنیم، گفت: خداوند همواره به تعالی معنوی مخلوقات خود توجه دارد و این‌که کسی به سفره گسترده این ماه روحانی توجه نکند، در حقیقت از نور به ظلمات گریخته است.

وی با بیان این که یک ماه خودسازی و عبادت خالصانه می تواند، زمینه تقویت روحانی یک سال مصون ماندن از گناه را به وجود آورد، تصریح کرد: مساجد بزرگ‌ترین و مقدس ترین سنگر تقوا و پرهیزکاری است و باید در ماه رمضان ندای توحید و ایمان از آن به همه جا منتشر شود.

حجت الاسلام یاری با اشاره به این که شرکت در ضیافت الهی، جذب رحمت و مغفرت خداوند و دست یابی به آمرزش الهی است، خاطرنشان کرد: این نشان دهنده عظمت شب ها و روز های ماه مبارک رمضان است که باید از آن نهایت استفاده و بهره معنوی برده شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان به فضیلت های شب های پر فیض قدر اشاره کرد و با بیان این که آیات قرآن همچون سوره مبارکه قدر و روایات های زیادی از معصومین(ع)، شب های قدر را از بالاترین فضیلت بین سایر شب ها و روزهای ماه مبارک رمضان معرفی می کند، ادامه داد: قرآن از شب قدر با عنوان سلامت تعبیر کرده و فضیلت آن را بالاتر از هزار ماه ذکر می کند که این خود اهمیت تلاش برای درک فضائل این ماه را می رساند.

وی با اشاره به این که در شب های قدر به عنوتن یکی از سنت های مهم الهی مقدرات خلق پایه ریزی شده و به همین دلیل مسلمانان با عبادت و شب زنده داری برای طول سال طلب خیر و شفا می کنند، گفت: همه مؤمنین باید با انس با کلام الهی دل‌های خود را به سوی حضرت حق رهنمون سازند تا بیشتر از فیوضات این شب ها بهره مند شوند./950/پ202/س

ارسال نظرات