۲۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۱۱۱۱۷۳

خطیب جمعه عوامیه عربستان آزادی شیخ توفیق العامر را خواستار شد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه عوامیه عربستان بر لزوم آزادی خطیب جمعه الاحساء و سایر زندانیان سیاسی تاکید کرد.
شيخ نمر باقر النمر
به گزارش خبرگزاری رسا، علامه شیخ نمر باقر النمر، خطیب جمعه عوامیه عربستان، روز گذشته در مسجد امام حسین (ع) این شهر، سرکوب ملت های عربی از سوی حکام را به شدت محکوم کرد و گفت: نظام های سیاسی عربی علاوه بر اینکه ملت ها را از حقوق سیاسی و مشروع خود محروم کرده اند به سرکوب و تجاوز به آنان ادامه می دهند و به بهانه حفظ هیبت خود به بازداشت های گسترده می پردازند.

وی با اشاره به اینکه حفظ هیبت امت از هیبت دولت بیشتر است افزود: اهتمام نظام های سیاسی به عدالت و حفظ کرامت انسان ها عامل مشروعیت آنهاست و نظام هایی که به جان، ناموس و ارزش های جامعه تجاوز می کنند فاقد مشروعیت هستند.

علامه نمر درباره قیام ملت های عربی تصریح کرد: جنبش معترضانه ای که به بهار عربی شهرت یافته است از مشروعیت شرعی و قانونی بهره مند بوده که از اسلام و قوانین موجود نشات می گیرد. دین مبین اسلام از آزادی بیان و آزادی سیاسی حمایت می کند و می توان از حکومت امام علی (ع) به عنوان بهترین نمونه برای این مدعا یاد کرد.

خطیب جمعه عوامیه از بازداشت شیخ توفیق العامر به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: مقامات عربستان در حالی اقدام به ربودن شیخ توفیق العامر کرده اند که وی تنها خواستار افزایش آزادی ها، اجرای عدالت و انتقال حکم از نظام کنونی به سلطنت مشروطه بر اساس آرای ملت شده بود.

وی ادامه داد: مقامات باید شیخ توفیق العامر و همه زندانیان سیاسی و رای و افرادی که به دلیل حضور در راهپیمایی های مسالمت آمیز حمایت از ملت بحرین و اجرای اصلاحات سیاسی بودند را آزاد سازند.

شیخ نمر باقر النمر آزادی زندانیان فراموش شده را نیز خواستار شد و تاکید کرد: مسوولان باید هر چه سریعتر تکلیف 9 زندانی که به اتهام دست داشتن در انفجار پایگاه نظامی آمریکا در قطیف به مدت 16 سال است در زندان بسر می برند را مشخص سازند و آنان را آزاد کنند.

این عالم منتقد رژیم آل سعود ادامه سرکوب شهروندان بحرینی را محکوم کرد و بیان داشت: متاسفانه برخی از افراد پس از همه جنایت های و خونریزی هایی که آل خلیفه علیه ملت بحرین روا داشت از این نظام حمایت می کنند و در صدد ادامه حضور این خاندان بر قدرت هستند. شهروندان بحرینی چیزی جز عدالت و آزادی نمی خواهند، آل خلیفه با گلوله و بازداشت جواب خواسته های آنان را می دهد.

گفتنی است 9 تن از شهروندان شیعه قطیف عربستان به مدت 16 سال است که به اتهام انفجار پایگاه نظامی آمریکا در زندان بسر می برند و شیعیان به آنان لقب «زندانیان فراموش شده» داده اند.

این در حالی است که بسیاری از جنایتکاران عضو گروهک القاعده که به اتهام اجرای عملیات تروریستی در عراق و افغانستان بازداشت می شوند از سوی مقامات سعودی آزاد شده و بار دیگر به جرگه تروریست ها می پیوندند./980/ب902/گ
ارسال نظرات