۲۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۱۱۱۱۷۶

آثار مرحوم آیت الله عبادی تدوین می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دفتر حفظ آثار و نشر اندیشه آیت الله عبادی، امام جمعه فقید مشهد، راه‌اندازی شد.
آيت الله سيدمهدي عبادي
حجت الاسلام مجتبی درحی، مسؤول دفتر طلاب هنرمند حوزه هنری خراسان رضوی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد از آغاز به کار دفتر حفظ آثار و نشر اندیشه مرحوم آیت الله سید مهدی عبادی، امام جمعه فقید مشهد مقدس، خبر داد و گفت: ایشان با توجه به شخصیت عرفانی، اخلاقی و سیاسی و مردمی‌بودن، محبوبیت خاصی در مشهد و دیگر شهرستان های محل خدمت خود داشتند.

وی، گردآوری و مستندسازی آثار امام جمعه فقید مشهد به صورت مکتوب و ماندگار را از اهداف راه اندازی این دفتر ذکر کرد و افزود: هم اکنون با همکاری استانداری خراسان جنوبی در حال تدوین کتاب، نرم افزارهای چندرسانه ای و مستند از زندگی ایشان هستیم.

حجت الاسلام درحی یادآور شد: مجموعه آثار مکتوب و چندرسانه ای مرحوم آیت الله عبادی در نخستین کنگره بزرگداشت وی که اسفندماه سال جاری از سوی استانداری خراسان جنوبی برگزار می شود، رونمایی می شود. دومین و سومین کنگره بزرگداشت نیز در مشهد و زاهدان برگزار خواهد شد.

گفتنی است آیت الله سید مهدی عبادی، پدر دو شهید جنگ تحمیلی بوده و پیش از امامت جمعه مشهد، نمایندگی ولی فقیه را در سیستان و بلوچستان بر عهده داشت، در سال 1383 در مشهد دار فانی را وداع گفت./930/پ203/س

ارسال نظرات