۳۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۱۱۱۲۲۸
نماینده ولی فقیه در استان ‌لرستان:

محبت امیر مؤمنان راه پذیرش ‌عبادت و بندگی خدا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خرم‌آباد گفت: بسیاری از آسیب‌هایی که امروز متوجه جامعه شده به سبب نبود معنویت است، با تقویت معنویت و ترویج آن و تقیّد به اصول و ارزش‌های دینی می‌توانیم نسل جوان را از تهاجم فرهنگی دشمنان حفظ کنیم.
حجت الاسلام والمسلمين سيد احمد مير عمادي
حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که نزول قرآن، وجوب روزه و گسترش معنویت در جامعه از امتیازات بزرگ ماه رمضان است، خاطر‌نشان کرد: بسیاری از آسیب‌هایی که امروز متوجه جامعه شده به سبب نبود معنویت است، با تقویت معنویت و ترویج آن و تقیّد به اصول و ارزش‌های دینی می‌توانیم نسل جوان را از تهاجم فرهنگی دشمنان حفظ کنیم.

امام جمعه خرم‌آباد به خطبه شعبانیه پیامبر اکرم(ص) که در بیان عظمت ماه رمضان ایراد شده اشاره کرد و افزود: خداوند در این ماه از طریق نزول قرآن با بنده ارتباط برقرار می‌کند و بنده نیز از راه دعا و مناجات به پروردگار نزدیک می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همه موانع ارتباط بنده با خدا در این ماه از بین رفته و از سوی دیگر اسباب بندگی و رسیدن به خدا فراهم و بهترین فرصت برای عبادت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرعمادی روزه گرفتن در تابستان و هوای گرم را در اجر و تأثیرگذاری معنوی عبادت بی‌تأثیر ندانست و تصریح کرد: حضرت علی(ع) فرمود؛ من در زندگی مخیر به دو چیز نشدم مگر این‌که سخت‌ترین آنها را انتخاب کردم، چون دانستم افضل اعمال سخت‌ترین آنها است. کسی که در هوای گرم روزه بگیرد خداوند او را از آتش جهنم حفظ خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان ترک گناه و توبه را از بهترین اعمال ماه مبارک خواند و ابراز کرد: در این ماه اعمالی محبوب خدا است که حالت امساک داشته باشد و در ترک گناه مانند روزه نوعی امساک و دوری از هوا‌و‌هوس دیده می‌شود.

وی همچنین اظهار کرد: بعد از ترک گناه تقویت پیوند با ولایت و امام شناسی از بهترین اعمال است، عبادت کسی که محبت علی(ع) را نداشته باشد مورد قبول خداوند قرار نمی‌گیرد، روح عبادت و بندگی خدا در محبت امیر مؤمنان علی(ع) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرعمادی بر شب ‌زنده‌داری و عبادت شب قدر تأکید و با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) افزود: در روایات از شب قدر به عنوان«رأس‌السنة» یاد می‌شود، اول سال و تعیین سرنوشت انسان در این شب است، شب قدر از هزار ماه برتر و کسی که این شب را احیا بگیرد گناهان او آمرزیده می‌شود.

امام جمعه خرم‌آباد در ادامه بهترین دعا در شب قدر را رهایی از آتش، و ظهور امام زمان(عج) برشمرد و بیان داشت: حضرت حجت(عج) در این شب به پرستش و بندگی خدا می‌پردازد و اعمال ما به خاطر همزمانی با عبادت ایشان ارج و قرب پیدا می‌کند./927/ت302/س
ارسال نظرات