۳۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۱۱۱۲۳۱
مهرماه؛

اجلاسیه 380 شهید روحانی خراسان رضوی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ نخستین اجلاسیه شهدای روحانی خراسان رضوی مهرماه سال جاری در مشهد برگزار می شود.
شهداي روحاني يادواره شهداي روحاني
حجت الاسلام سلیمانی مقدم، دبیر اجرایی ستاد یادواره شهدای روحانی خراسان رضوی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد از برگزاری نخستین یادواره 380 شهید روحانی خراسان رضوی در مهرماه سال جاری خبر داد و گفت: این یادواره با همکاری استانداری خراسان رضوی، سازمان و دفتر تبلیغات اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد و صداوسیمای خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به چاپ یازده جلد دیگر از سری کتاب های فضیلت‌های ماندگار با عنوان «شکوه شجاعت»، افزود: این کتاب ها در قطع رقعی و با شمارگان 1500 جلد، زندگی‌نامه و خاطرات شهدای شاخص روحانی خراسان همچون حجج اسلام، محمدحسین پیشاهنگ، موسوی قوچانی، اسماعیل موسوی، علی رفیعی، محمد نیرومند، محمد یعقوبی، محقر، شهاب، سیدمهدی اسلامی خواه، غلامحسین گذری و محسن الیان را در بر دارد.

دبیر اجرایی ستاد یادواره شهدای روحانی خراسان رضوی اظهار داشت: همچنین تله فیلم تلویزیونی «سروها ایستاده می میرند» که به سفارش ستاد یادواره شهدای روحانی توسط صداوسیمای خراسان رضوی جهت اکران در نخستین اجلاسیه شهدای روحانی این استان آماده می شود، هم اکنون در مرحله تدوین و مونتاژ است.

وی با اشاره به بازیگری چهار تن از هنرمندان برجسته کشوری در این اثر، افزود: این تله فیلم که به کارگردانی امیراطهر سهیلی در حال تولید است به مدت یک ساعت به بررسی ویژگی های برجسته زندگی شهدای روحانی می پردازد.

حجت الاسلام سلیمانی مقدم با بیان اینکه از میان ده فیلم مستند که در خصوص زندگی شهدای روحانی شاخص استان تهیه می شود تا کنون پنج فیلم به مرحله پخش رسیده است ادامه داد: این مستندها هر یک به مدت سی دقیقه در دو بخش مصاحبه با اطرافیان و آشنایان شهید و بخش داستانی به زندگی شهیدان سیدعباس موسوی قوچانی، کامیاب، محمد نیرومند، غلامحسین گوذری، علی خاکسار، سیداسماعیل موسوی، مهدی یعقوبی و قاسم صادقی می پردازد.

وی، برگزاری مسابقات وبلاگ نویسی مقاله نویسی و عکس و خاطره، شب شعر، گردهمایی ائمه جماعات، چاپ جلد سوم کتاب طائران قدسی(کرامات شهدای روحانی)، سالنامه اسوه ها(1390) و دو جلد کتاب خاطرات شهدای روحانی را از دیگر اقدامات حاشیه اجلاسیه شهدای روحانی این استان برشمرد.

دبیر اجرایی ستاد یادواره شهدای روحانی خراسان رضوی یاداور شد: اجلاسیه 380 شهید روحانی این استان با حضور یکی از مراجع تقلید مهرماه سال جاری در مشهد برگزار خواهد شد./930/پ202/س
ارسال نظرات