۳۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۱:۳۰
کد خبر: ۱۱۱۲۵۳
معاون پارلمانی رییس جمهور:

بزرگ‌ترین خیانت حکام دیکتاتور عرب در مسأله فلسطین است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام میرتاج الدینی گفت: خیانتی حکام دیکتاتور عرب در قبال مردم فلسطین کردند، بدتر از اشغالگری های رژیم صهیونیستی بود.
حجت الاسلام مير تاج الديني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، معاون پارلمانی رییس جمهور بامداد امروز در جمع شب زنده داران بیست و یکم ماه مبارک رمضان در مسجد جامع تبریز با اشاره به موج بیداری اسلامی در سراسر جهان اظهار داشت: امسال راهپیمایی روز جهانی قدس از اهمیت ویژه برخوردار است، چراکه فلسطین به مساله بین المللی و سؤال اصلی آزادیخواهان و عدالت طلبان جهان تبدیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه مقاومت تنها راه مقابله با اشغالگری و تجاوزات رژیم جعلی صهیونیستی است، تصریح کرد: همان‌گونه که جوانان حزب الله و سیدحسن نصرالله ثابت کردند، قدرت پوشالی این رژیم اشغالگر از تار عنکبوت نیز سست است، حزب الله ثابت کرد که سازش با اسرائیل همان خیانت تاریخی به مردم فلسطین است.

حجت الاسلام میرتاج الدینی با تشریح حوادث جنگ 6 روزه اعراب با اسرائیل و مذاکرات مختلف حکام عرب با سران رژیم اشغالگر قدس گفت: خیانتی حکام دیکتاتور عرب در قبال مردم فلسطین کردند، بدتر از اشغالگری های رژیم صهیونیستی بود.

وی با اشاره به محاصره غزه و با تأکید بر این‌که مسلمانان و کشورهای عربی و اسلامی به وظیفه خود در قبال جنایات اسرائیل در غزه عمل نکردند، گفت:‌ حضور یکپارچه همه مسلمانان جهان در راهپیمایی و تجمعات روز قدس اصرار بر ادامه راه و پایداری و مقاومت اعتراض به رژیم نامشروع صهیونیستی است و بار دیگر ثابت خواهد کرد که فلسطین و لبنان در این مبارزه و مقاومت تنها نیستند.

معاون پارلمانی رییس جمهور با تاکید بر این‌که معادلات منطقه ای به نفع اسلام و ملت فلسطین عوض شده است، تصریح کرد: قیام مردم مصر، تونس، بحرین، یمن و برخی دیگر از کشورهای مسلمان منطقه نشان داد که رژیم صهیونیستی جایی در ممالک اسلامی ندارد و بایستی تسلیم اراده ملت‌ها شود.

حجت الاسلام میرتاج الدینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در اعلام روز قدس اظهار داشت: امام راحل با طرح روز قدس و بر افراشتن پرچم دفاع از فلسطین در حقیقت رهبری وحدت جهان اسلام را به دست گرفتند، چرا که مهم‌ترین عامل وحدت بین مسلمانان جهان دفاع از آرمان فلسطین است.

معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به آثار گسترده این اقدام ‌امام خمینی(ره) گفت: تبدیل شدن فلسطین به موضوع اول جهان اسلام، قرار دادن سازشکاران در برابر افکار عمومی جهان اسلام و ایجاد وحدت در بین همه مسلمانان جهان از مهم‌ترین دستاوردهای روز جهانی قدس است.

نماینده ناظر مجلس شورای اسلامی در کمیته فلسطین در ادامه مقاومت مردم فلسطین در سال های متمادی را مانع از تحقق اهداف سازشکاران عنوان کرد و افزود: بعد از امضای قرار داد کمپ دیوید، جریان سازش با رژیم صهیونیستی در میان برخی دولت‌های عربی رواج یافت؛ اما به موازات آن با شکل گیری گروه های مقاومت در فلسطین و حرکت‌های توفنده و انقلابی در میان ملت فلسطین و مسلمانان منطقه همواره مانع از تحقق طرح‌های سازش شده اند.

وی در پایان با تشریح فضائل معنوی ماه مبارک رمضان به ویژه لیالی قدر، خواستار بهره مندی هر چه بیشتر مؤمنان روزه دار از لحظات معنوی ضیافت الهی شد./935/پ202/س
ارسال نظرات