۳۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۱۱۲۸۲
استاد حوزه علمیه:

راه گسترش معنویت در جامعه تحقق فرهنگ علوی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام صالحی خوانساری، گسترش معنویت و فرهنگ اسلامی در جامعه را ضروری دانست و گفت: لازمه تحقق این مسأله نهادینه کردن فرهنگ علوی درجامعه اسلامی است.
حجت الاسلام صالحي خوانساري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام سید مرتضی صالحی‌خوانساری، مدرس حوزه علمیه، امروز در مراسمی که در سالروز شهادت حضرت علی(ع) در مصلای امام خمینی(ره) ساری برگزار شد با اشاره به این که این شب و روزها از فضیلت بسیاری برخوردار است، گفت: در شب قدر فرشته‌ها در کنار همه عزاداران زمینی آمین‌گوی دعاها خواهند بود.

وی با تأکید براین که شب های احیا را باید قدر دانست، افزود: خداوند متعال سرنوشت انسان ها را در دل این سه شب رقم خواهد زد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که تنها راه ‏یافتگان به شب پر فضیلت قدر می‏توانند واقعیت و حقیقت آن را بیان دارند، ادامه داد: فضیلت این شب ها تا جایی است که در این شب همه حوادث سال آینده به امام هر زمان ارائه مى‏شود و وى از سرنوشت خود و دیگران با خبر می شود.

حجت الاسلام صالحی خوانساری با بیان این که مردم باید در این شب‌ها هدایت آحاد جامعه را از خدواند متعال طلب کنند، گفت: امروز دشمنان اسلام همه توان و سرمایه خود را برای انحراف جوامع اسلامی به کار گرفته اند.

وی با بیان این که در ماه رمضان به خصوص در شب‌های احیا باید همه تلاش خود را در راستای کسب تقوای الهی داشته باشیم، ادامه داد: همه باید قدر این شب‌ها را بدانیم و بهترین استفاده را از آن بکنیم چراکه گناه، قفل قلب است و قفل قلب‌ها در این شب‌ها باز می‌شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: نباید شب‌های قدر را فراموش کرد چراکه انسان‌ها در این شب‌ها ساخته می‌شوند و در همه سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد.

حجت الاسلام صالحی خوانساری در ادامه سخنان خود با تسلیت سالروز شهادت حضرت علی(ع) گفت: امام علی(ع) انسان بزرگی بود که پیامبر اسلام(ص) همواره اعتماد کامل به ایشان داشت و همواره کارهای بزرگ را به ایشان محول می‌کرد.

وی با بیان این که شخصیت امام علی(ع) بسیار ارزشمند است و باید برای نسل جوان این شخصیت و این جایگاه تبیین شود، ادامه داد: نسل جوان امروز ما نیازمند شناخت بیشتری نسبت به فرهنگ علوی هستند.

این خطیب برجسته خاطرنشان کرد: امروز باید جنبه‌های مختلف شخصیتی آن حضرت برای مردم به ویژه نسل جوان به خوبی تبیین و روشن شود و ضروری است که جوانان این مرز و بوم از ایشان الگوبرداری کنند.

وی، گسترش معنویت و فرهنگ اسلامی در جامعه را ضروری دانست و گفت: لازمه تحقق این امر نهادینه کردن فرهنگ علوی درجامعه اسلامی است.

حجت الاسلام صالحی خوانساری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: شیعیان بحرین در خانه خود گرفتارند و امروز توهینی که به شیعیان علی(ع) روا می‌شود به خاطر عدالت حضرت علی(ع) است و شاهد هتک حرمت مسلمانان شیعه در بحرین هستیم./950/پ202/س
ارسال نظرات