۳۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۱۱۱۲۸۸
امام جمعه فریمان:

محل نزول ملائک در شب قدر وجود انسان کامل است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فریمان با بیان اینکه محل نزول ملائک در شب قدر، وجود انسان کامل است گفت: انسان کامل، امام معصوم است که در غیبت کبری انسان از طریق اولیا ونواب عام به امام معصوم دسترسی دارد.
محل نزول ملائک در شب قدر وجود انسان کامل است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام طباطبایی، امام جمعه فریمان شب گذشته در مراسم احیای شب 21ماه مبارک رمضان در گلزار شهدای بهشت رضای مشهد، با اشاره به نزول ملائک که در سوره قدر آمده است اظهار داشت: این فرود، یک فرود معنوی است و فرودگاه و مرکز ابلاغ این فرود، وجود انسان کامل است.

وی افزود: انسان کامل در هرعصر، امام معصوم است چرا که امام مدیر عالم است و برخوردار از روح القدس و احکام باید از ناحیه او ابلاغ شود. در غیبت کبری نیز از طریق اولیا ونواب عام انسان به امام معصوم دسترسی دارد. بنابراین کسی اعمالش در درگاه خدا مقبول است که دستش در دست نایب عام امام زمان(عج) و ولی فقیه باشد.

حجت الاسلام طباطبایی گفت: عوامل بسیاری از جمله زمان در زندگی مادی و معنوی انسان موثر است، شب قدر در عالم معنا یک لحظه اش هم در آینده انسان تأثیرگذار است.

وی تصریح کرد: دو برنامه از سوی خدا برای انسان تدوین شده است یک برنامه بلندمدت که شامل برنامه های حتمی و قوانین لازم الاجرا یا قضا و قدر حتمی است و یک برنامه کوتاه مدت و سالانه که قضاوقدر غیرحتمی است و شب قدر، زمان تدوین، تنفیذ و ابلاغ این برنامه کوتاه مدت در زندگی همه انسان هاست چرا که دست انسان در این تدوین بسته نبوده و اراده انسان در آن نقش دارد.

امام جمعه فریمان خاطرنشان کرد: شب قدر مربوط به اسلام و مسیحیت و ... نیست بلکه از ابتدای خلقت این شب گرانقدر وجود داشته و همه انسان ها قابلیت بهره برداری از این شب را دارند ولی ما شیعیان آن را زیباتر می بینیم چرا که با نام علی(ع) و نزول قرآن مزین شده است.

وی با بیان اینکه نزول ملائک مختص شب قدر نیست و ملائک در همه زمان ها در حال رفت و آمد در زمین و آسمان هستند افزود: در این میان شب قدر، شب نزول استثنایی ملائک است لذا همه فرشتگان مرتبط و غیرمرتبط با زمین، نزول دارند و مأموریت آن ها، بردن پرونده اعمال انسان ها است.

حجت الاسلام طباطبایی، شهدا را مایه افتخار نامه اعمال شیعه در نزد خدا دانست و با اشاره به توجه و عنایت ویژه امام عصر(عج) به شیعیان، بر لزوم شناخت و ارتباط با حضرت تأکید کرد./930/پ202/ص
ارسال نظرات