۰۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۱۱۱۲۹۸
نماینده ولی فقیه در سپاه خراسان:

نفاق خواص و سکوت مردم سبب مظلومیت امیر مؤمنان شده بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه خراسان با اشاره به نقش خواص در هدایت حرکت توده مردم تأکید کرد: همان‌قدر که خواص در ظلم به ولایت نقش داشتند عوام هم با سکوت خود در ایجاد این مظلومیت مؤثر بودند.
حضرت علي(ع)
حجت الاسلام حسینی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع)، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد با اشاره به این‌که اسلام پس از رحلت نبی اکرم(ص) بیشترین نیاز را به وجود امیر مؤمنان(ع) داشت، گفت: دنیاطلبی، حق‌ناشناسی و انحراف خواص زمان باعث شد با وجود علم به تصریحات پیامبر اکرم(ص) و دستور الهی مبنی بر جانشینی امام علی(ع)، هواپرستی بر آنان غالب شده و با این‌که هر یک در محضر رسول اکرم(ص) مراتبی را طی کرده بودند؛ اما شکر این نعمت را به‌‌جا نیاورند.

وی افزود: افرادی که در موقعیتی قرار می گیرند که مورد تبعیت مردم واقع می شوند، اگر نتوانند شکرگزار باشند دنیا بر آنان غلبه کرده و منحرف می‌شوند و نه تنها به وظیفه خود عمل نمی‌کنند بلکه در مقابل حق هم می‌ایستند.

حجت الاسلام حسینی، سکوت مردم را از دیگر اسباب خانه‌نشین شدن امام علی(ع) و حاشیه راندن ولایت دانست و گفت: اگر جامعه را به یک اتومبیل تشبیه کنیم، فرمان این خودرو، خواص و موتور محرکه آن، توده مردم هستند. این عوام هستند که موج ایجاد می کنند، اما هدایت امواج به دست خواص صورت می‌گیرد به گونه‌ای که خواص اهل حق به این موج، جهت صحیح می‌بخشند و خواص اهل باطل حرکت مردم را منحرف می کنند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) ادامه داد: اگر مردم اطراف خواص منحرف را رها کرده و بازیچه دست آنان نمی شدند چه بسا این فاجعه بزرگ انسانی به وقوع نمی پیوست. از این رو همان‌قدر که خواص در ظلم به ولایت نقش داشتند عوام هم با سکوت خود در آن موثر بودند.

وی در خصوص تبعات و آسیب‌های زاویه پیدا کردن نسبت به ولایت تصریح کرد: انحراف بزرگی که امروز در اسلام ایجاد شده، معلول همین انحراف اولیه در کنار گذاشتن ولایت است. آن زمان خواص با برنامه وارد عرصه شده و مردم هم زیر بیرق آنان سینه زدند و این ظلم بزرگ را در حق بشریت انجام دادند که تا ابد نفاق و دودستگی میان جوامع اسلامی پایه‌ریزی شد.

حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که اگر همان اسلام اصیل نازل شده بر پیامبر امتداد می‌یافت، دیگر امروز اسلام را شعبه شعبه نمی‌دیدیم، افزود: باوجود این‌که در ایران پیروان اهل بیت(ع) از اکثریت برخوردارند؛ اما در کل جهان مانند صدر اسلام شیعه در اقلیت قرار دارد.

وی با اشاره به این‌که امروز هم کسانی هستند که به نام اسلام بر اریکه قدرت تکیه زده و انحرافات بزرگی ایجاد می کنند، افزود: در قاطبه کشورهای اسلامی، مفسدین به نام اسلام در صدر اداره جوامع قرار دارند ولی همانطور که در زمان حضرت علی(ع) نیز جامعه بالاخره مدتی هر چند کوتاه طعم عدل حکومت علوی را چشید امروز هم امید رهایی از ظلم ایجاد شده و امروز حاکمانی در قفس قهر مردم گرفتار آمده اند که دیروز برای ادامه جانشینی شان برنامه ریزی می کردند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: طبق وعده الهی مبنی بر حاکمیت مستضعفین، تا زمانی که مردم در تمسک به سنت‌های الهی یک سو بوده و اختلافی نداشته باشند، سرنوشت طواغیت به اسلافشان پیوند خواهد خورد./930/ت302/س
ارسال نظرات