۰۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۱۱۱۳۰۱
نماینده ولی فقیه در استان لرستان:

روز قدس روز همبستگی امت اسلام در مقابله با رژیم صهیونیستی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خرم آباد، با تاکید بر اینکه روز جهانی قدس روز همبستگی امت اسلام در مقابله با رژیم غاصب اسرائیل و حمایت از مظلومان فلسطین است، بر ضرورت حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس تاکید کرد.
ميرعمادي امام جمعه خرم آباد
حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی امام جمعه خرم‌آباد و نماینده ولی فقیه در استان لرستان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی معمار کبیر انقلاب اسلامی به عنوان روز جهانی قدس، خواستار حضور پرشور مردم در راهپیمایی این روز شد.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط پیدا شده در منطقه امسال روز جهانی قدس از اهمیت فوق العاده برخوردار است، تاکید کرد: به برکت انقلاب اسلامی ایران موج بیداری اسلامی گسترش یافته و حمایت از قدس و سرزمین فلسطین به کشورهای منطقه نیز سرایت کرده است.

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: به برکت اقدام و تدبیری که امام راحل انجام دادند امروز شاهد برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در نقاط مختلف دنیا هستیم.

وی اضافه کرد: روزگاری تنها جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی راهپیمایی می کردند، اما تاثیر حرکت جمهوری اسلامی سبب شده که امروز در کشورهای مختلف شاهد اعلام انزجار مردم از رژیم صهیونیستی باشیم.

امام جمعه خرم آباد ابراز داشت: همصدا با ملت قهرمان ایران اسلامی، مسلمانان جهان علیه رژیم اشغالگر قدس فریاد می کشند و ملت ایران می تواند اثر راهپیمایی روز جهانی قدس را در دنیا مشاهده کند.

وی با اشاره به اینکه امروز وحدت امت اسلام در سایه روز جهانی قدس به نمایش گذاشته می شود، این روز را روز همبستگی امت اسلام در مبارزه با اشغالگران قدس و حمایت از مظلومان و محرومان فلسطین دانست.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در ادامه با تاکید بر اینکه امت اسلام و ملت ایران امسال راهپیمایی روز قدس را باشکوه تر از دیگر زمان ها برگزار کنند و مایه دلگرمی فلسطینیان شوند، افزود: یکی از پیام های مهم راهپیمایی روز جهانی قدس به استکبار جهانی و حامیان این رژیم این است که دست از حمایت این رژیم بردارند و بدانند که اگر بخواهند نسبت به این رژیم حمایت خود را ادامه دهند مطمئن باشند که سرنوشت رژیم های وابسته منطقه در انتظارشان خواهد بود.

امام جمعه خرم آباد ابراز داشت: پیام روز جهانی قدس به امت اسلامی این است که راه عزت و عظمت و اقتدارشان در گرو وحدت و انسجام اشت، مسلمانان باید به اسلام روی آورند و به آموزه های دینی توجه داشته باشند و بدانند اسلام تضیمن کننده سعادت دنیوی و اخروی شان است.

فقر و قحطی سومالی معلول عملکرد استکبار و استعمار است
وی در ادامه با اشاره به وضعیت مردم سومالی، اهتمام به وضعیت آنان را رسالت امت اسلام دانست و اظهار داشت: آنچه امروز در این کشور اسلامی می گذرد مایه ناراحتی و تاسف همه مسلمانان است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه در این کشور وضعیت ناگواری ایجاد شده است و مردم و کودکان نیازمند کمک هستند، تصریح کرد: آنچه امروز در این کشور اتفاق افتاده ناشی از عملکرد زشت استکبار و استعمار جهانی است که از سویی دستمزد کارگران را در سطح پایین نگه داشته و از سویی دیگر با غارت معادن و ذخایر زیرزمینی آنها به اهداف خود رسیده اند.

وی با تاکید بر اینکه فقر و قحطی امروز سومالی ریشه در عملکرد استعمارگران و استکبار جهانی دارد، یادآور شد: هم از نظر اعتقادی و هم از نظر انسانی مسلمانان وظیفه دارند به کمک آنها بشتابند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه خرم آباد با قدردانی از اهتمام ویژه ملت ایران و توجه آنان به قحطی زدگان سومالی خاطرنشان کرد: دست سخاوتمندانه ملت ایران سومالیایی ها را تنها نخواهد گذاشت و خوشبختانه نیز تاکنون مردم ما کمک های انسان دوستانه خود را تقدیم مردم این کشور کرده اند.

وی اضافه کرد: کمک به قحطی زدگان سومالی افزون بر اینکه یک وظیفه انسانی و اسلامی است، اجر اخروی نیز به دنبال دارد و موجبات شادی قحطی زدگان سومالی را فراهم خواهد کرد. /924/ت302/ج
ارسال نظرات