۰۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۱۱۱۳۰۴
حزب الله لبنان ضمن تبریک پیروزی ملت لیبی:

لبنان چشم به راه تلاش لیبی برای مشخص شدن سرنوشت امام موسی صدر است

خبرگزاری رسا ـ حزب الله لبنان ضمن تبریک پیروزی انقلاب لیبی، ابراز امیدواری کرد که لیبیایی ها هرچه زودتر سرنوشت امام موسی صدر و همراهانش را مشخص کنند.
امام موسي صدر
به گزارش خبرگزاری رسا، حزب الله لبنان، روز گذشته با صدور بیانیه ای، پیروزی انقلاب لیبی را که پس از جانفشانی ها و فداکاری های بسیار علیه دیکتاتوری مستبد به دست آمد، صمیمانه به ملت این کشور تبریک گفت و ابراز داشت: از خداوند متعال نیز می خواهیم که این پیروزی را بر ملت لیبی کامل کند و هر چه سریع تر پیروزی نهایی از آن انقلابیون شود و به شما توفیق دهد تا دولتی عادل تشکیل دهید که بتواند آرمان های این ملت را که سال ها در رنج و سختی زندگی کرده اند، محقق سازد.

این بیانیه در ادامه آورده است: ما در لبنان به ویژه در مقاومت لبنان در انتظار تلاش شما برای مشخص کردن مکان بازداشت و سرنوشت امام موسی صدر و دو همراه ایشان، شیخ محمد یعقوب و عباس بدرالدین هستیم که رژیم قذافی آنها را در راستای خدمت به اجرای طرح صهیونیستی در منطقه ربوده و مخفی کرده بود.

حزب الله لبنان ابراز امیدواری کرد که خداوند متعال آزادی و بازگشت امام موسی صدر و همراهانش را به دست ملت لیبی محقق سازد و افزود: ما از شادی شما شادکام هستیم و پیروزی شما موجب افتخار ماست و چشم امید ما به وحدت، ثبات و اقتدار و عزم راسخ شما در ساختن فردایی روشن برای کشور لیبی است.

گفتنی است که امام موسی صدر در سوم شهریور ماه سال ۱۳۵۷ و در آخرین مرحله از سفر دوره ای خود به کشورهای عربی، بنا بر دعوت رسمی معمر قذافی وارد لیبی شد و در روز نهم شهریور ماه ربوده شد. دستگاه های قضایی دولت های لبنان و ایتالیا و همچنین تحقیقات انجام شده از سوی واتیکان، ادعای رژیم لیبی مبنی بر خروج صدر از آن کشور و ورود او به رم را رسما تکذیب کردند. مجموعه اطلاعات آشکار و پنهانی که طی دو دهه پیش به دست آمده، تماما گواه آن است که امام موسی صدر هرگز خاک لیبی را ترک نکرده است.

در این میان قرائن متعددی حکایت از آن دارند که ایشان همچنان زنده است و مانند برخی دیگر از علمای اسلامی در زندان به سر می برد. در خبری که در ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۰ از سوی سایت «جبهه نجات ملی لیبی» بر روی شبکه جهانی اینترنت منتشر شد، آمده است که برخی از زندانبانان زندان ابوسلیم شهر طرابلس، امام موسی صدر را در اواخر سال ۱۳۷۶ دیده اند./981/ب902/گ
ارسال نظرات