۰۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۱۱۱۳۲۰

کتابت قرآن کریم از سوی خوشنویسان برگزیده تبریز

خبرگزاری رسا ـ همزمان با لیالی قدر خوشنویسان برگزیده انجمن خوشنویسی تبریز آیات نورانی قرآن کریم را کتابت کردند.
کتابت قرآن کريم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز‌، محفل معنوی کتابت قرآن کریم امروز به همت انجمن خوشنویسان تبریز و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در تالار خاقانی خانه فرهنگی تبریز برگزار شد.

میرحسین زنوزی، رییس انجمن خوشنویسی تبریز در حاشیه این حرکت قرآنی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: محفل نورانی کتابت آیات قرآن کریم هر ساله و همزمان با لیالی قدر برگزار می شود.

وی با بیان این‌که 100 خوشنویس برگزیده انجمن خوشنویسان تبریز کار کتابت قرآن کریم را انجام می دهند، خاطر نشان کرد: خوشنویسان تبریزی تا پاسی از شب با شیوه‌های نستعلیق، معلی، شکسته نستعلیق، ثلث و نسخ قرآن را کتابت می کنند.

رییس انجمن خوشنویسی تبریز با بیان اینکه خوشنویسی تنها هنر اسلامی و ایرانی بوده که در دنیا با نام کشورمان عجین است‌، افزود: شناسنامه هنرمندان ایرانی در دنیا هنر خوشنویسی بوده و بیشتر موزه‌های معتبر دنیا این هنر را به نمایش گذاشته‌اند‌.

زنوزی در ادامه با تأکید بر این‌که هنر ایرانی با مضامین دینی و اسلامی تعالی یافته است، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تربیت و آموزش هنرمندان آشنا به حوزه دین و مضامین قرآنی هستیم، چراکه در این‌صورت فرهنگ و هنر دینی در جامعه ترویج خواهد یافت.

وی هنر را مهم‌ترین ابزار در ترویج آموزه‌های قرآنی دانست و تصریح کرد: اگر به هنر اصیل بومی مبتنی بر آموزه های دینی بها داده شود، دیگر شاهد گرایش استعدادهای بالقوه به سمت هنرهای بی هویت غربی نخواهیم بود./935/پ202/س
ارسال نظرات