۰۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۲:۴۷
کد خبر: ۱۱۱۳۵۱
مبلغ حوزه علمیه:

مسأله عفاف و حجاب بازیچه مسائل سیاسی نشود

خبرگزاری رسا ـ یکی از وعاظ تبریز گفت: آنان که با قلم و گفتار خود حجاب را مایه عقب ماندگی بانوان و ضدارزش معرفی می کنند، بدانند به درگاه الهی استغفار کنند و مسائل دینی را بازیچه مسائل سیاسی قرار ندهند.
حجاب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام بلاغی، یکی از وعاظ تبریز، بامداد امروز در مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در مصلای اعظم تبریز اظهار داشت: آنان که با قلم و گفتار خود حجاب را مایه عقب ماندگی بانوان و ضدارزش معرفی می کنند، بدانند به درگاه الهی استغفار کنند و مسائل دینی را بازیچه مسائل سیاسی قرار ندهند.

وی با تاکید بر این‌که حجاب از دوران پیامبر اسلام وجود داشته است، خاطر‌نشان کرد: بر اساس روایات معتبر و موثق حضرت فاطمه زهرا(س) در برابر نامحرمان حجاب کامل و چادر به سر داشته اند و اینکه گفته می شود حجاب بدعت عصر صفوی و یا سوغات ناصرالدین شاه از فرنگ بوده، کاملا اشتباه و بی پایه و اساس است.

حجت الاسلام بلاغی با تاکید بر آگاهی و هوشیاری مسلمانان در برابر فتنه های داخلی و خارجی تصریح کرد: دشمنان به دنبال انحراف عقاید ارزشی و دینی شیعه هستند و از هیچ تلاشی برای نیل به اهداف خود فروگذار نیستند.

این واعظ دینی با بیان این‌که استکبار جهانی به دنبال تخریب چهره بانوان محجبه در جامعه است، افزود: آنان که چادر سیاه را عامل افسردگی و مانع حضور بانوان در فعالیت های اجتماعی می دانند، بدانند که چادر سیاه و حجاب نشانه کنیزی حضرت فاطمه(س) است.

وی با انتقاد از اقدام برخی جریانات و نشریات داخلی در مقابله با مسأله حجاب گفت: حجاب موجب صیانت حریم بانوان از نگاه نامحرمان و بددلان شیطان صفت است، در حقیقت ارزش واقعی زنان در حجاب تجلی می یابد.

حجت الاسلام بلاغی بدحجابی را مایه فساد اجتماعی و اخلاقی در جامعه دانست و خاطر‌نشان کرد: امروز جریاناتی با اهداف سیاسی به دنبال جمع‌آوری آرای طیف بی‌اعتقاد و ضدنظام اسلامی هستند، غافل از این‌که ملت ایران لحظه‌ای اعتقادات دینی خود را فدای مقاصد سیاسی عده‌ای منفعت طلب نمی‌کنند.

وی در پایان با تأکید بر مراقبت والدین از رفتار و حجاب فرزندان تصریح کرد: اگر کانون خانواده محل رشد و تعالی اعتقادات دینی، پرورش استعدادها و مرکز محبت و عطوفت برای فرزندان باشد، دیگر با برخی معضلات اجتماعی روبه‌رو نخواهیم بود./935/پ202/س
ارسال نظرات