۰۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۱۱۱۳۷۸
حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی:

حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس پشتوانه ای برای مبارزان فلسطینی است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مبارزه با ظلم و استکبار را اصل اولیه دین مبین اسلام دانست و حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس را نشان دهنده وفاداری آنان به آرمان های انقلاب، امام و رهبری و پشتوانه ای روحی برای مردم مظلوم و مبارز فلسطین ارزیابی کرد.
2/ حجت الاسلام و المسلمين محمود عبداللهي  عضو جامعه مدرسين
حجت الاسلام والمسلمین محمود عبداللهی، از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به روز جهانی قدس، یکی از شاخص های مهم نظام مقدس اسلامی را مساله استکبار ستیزی، حفظ اقتدار و حاکمیت اسلام دانست.

وی با بیان اینکه مساله فلسطین پیوسته مورد توجه استکبار جهانی بوده و آنها بیشترین حمایت را از رژیم صهیونیستی داشته اند، یادآور شد: از آغاز انقلاب اسلامی امام بزرگوار بر اساس مبنایی که پیوسته داشته اند روز قدس را به عنوان یک روز بین المللی اسلامی معرفی کردند.

این استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: بینانگذار کبیر انقلاب اسلامی اساس را بر وحدت امت اسلام و مقابله با رژیم صهیونیستی قرار دادند، چراکه مبارزه با ظلم و استکبار بر اساس عقلانیت، منطق و آموزه های دینی و قرآنی از اصول اولیه ما است و مسلمانان باید اشداء علی الکفار رحماء بینهم باشند.

وی روز قدس را روز مشترک امت اسلام دانست و تاکید کرد: در این روز مبارک مسلمانان باید در مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم اقتدار و صلابت خود را در برابر حرکت های زشت استکبار نشان دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: به فضل الهی اقدام و حرکت امام راحل و ملت ایران به تدریج آثار خود را نشان داده و بیداری اعجاب انگیز منطقه عرصه را بر استکبار جهانی و حکام خودفروخته و دست نشانده، تنگ و تنگ تر کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی تصریح کرد: در روز جهانی قدس، مردم با شعارهای الله اکبر و مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل مقاومت و پایداری خود را در برابر استکبار جهانی نشان می دهند و اینها همه آثار مقاومتی است که منبع اصلی آن حرکت انقلاب اسلامی و توصیه های امام راحل و مقام معظم رهبری بوده است.

این استاد حوزه علمیه قم، ابراز داشت: انتظار از ملت شریف و متعهد و انقلابی ایران اسلامی این است که در راهپیمایی امسال روز قدس با صلابت بیشتر در صحنه دفاع از مظلومان فلسطین و محکومیت ظالمان و جباران حضور یابند و این امر پشتوانه ای برای مبارزان در منطقه خواهد بود و استکبار جهانی صلابت بیشتر امت اسلام را در برابر خود مشاهده کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت مردم قحطی زده سومالی خواستار کمک به آنان شد و گفت: در تعالیم دینی و آموزه های الهام بخش مکتب اهل بیت(ع) توجه به امور مسلمانان یک تاکید مورد سفارش انبیا و اولیای الهی بوده است.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: مردم این کشور مورد استضعاف قرار گرفته اند و باید توجه داشت نیاز و خلا مرز نمی شناسد و کسی که نسبت به امور مسلمانان اهتمام نداشته باشد مسلمان نیست.

وی تاکید کرد: وظیفه دینی و انسانی هر مسلمانی این است که در این شرایط سخت که برادران مسلمان ما در سومالی به آن دچار و گرفتار شده اند و در معرض تهدید جدی مرگ هستند به داد آنها برسند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: بحمدلله گام های بسیار خوبی از سوی ملت و دولت جمهوری اسلامی برداشته شده است، اما با توجه به ابعاد فاجعه باید هر چه بیشتر و در سطح بالاتری این کمک ها ادامه پیدا کند. /924/ت302/ج
ارسال نظرات