۰۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۱۱۱۴۱۵

دعوت خلیفه‌گری ارامنه آذربایجان برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس

خبرگزاری رسا ـ خلیفه گری کل ارامنه آذربایجان، با صدور بیانیه ای به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس، ارامنه این منطقه را به شرکت گسترده در راهپیمایی این روز بزرگ دعوت کرد.
روز قدس
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، در بیانیه خلیفه گری کل ارامنه آذربایجان آمده است: از کلیه آحاد ارامنه و آشوریان آذربایجان دعوت می شود تا همدوش با هموطنان خود در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند و با حضور یکپارچه خود فریاد ضدصهیونیستی و آزادی قدس را به گوش جهانیان برسانند.

در این بیانیه، همچنین فرا رسیدن روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، به محضر مقام معظم رهبری ، ریاست جمهوری و ملت غیور ایران تبریک گفته شده است.

همچنین دانشگاهیان دانشگاه های تبریز و فرهنگیان آذربایجان شرقی با انتشار بیانیه های جداگانه ای ضمن آمادگی برای حضور در راهپیمایی روز قدس از عموم مردم خواستند با حضور پرشور حمایت همه جانبه خود را از ملت فلسطین اعلام دارند.

در بیانیه دانشگاه تبریز آمده است: روز جهانی قدس، روز عهد و پیمان مقدس الهی است که قلوب مسلمین را به هم گره زده و در برگه های زرین تاریخ حک شده است.

این بیانیه افزوده است: دانشگاهیان تبریز با اعلام انزجار از رژیم غاصب صهیونیستی و تجدید بیعت با آرمان های پاک امام راحل و نایب برحقش حضرت آیت الله خامنه ای بار دیگر همبستگی و اتحاد خود را در راهپیمایی روز جهانی قدس به نمایش خواهند گذاشت و از همه مردم ولایی و هوشیار ایران اسلامی نیز می خواهند تا در این راهپیمایی حضور پرشور بیابند.

دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی تبریز نیز در بیانه ای اعلام کردند: روزجهانی قدس ، روز تجلّی صلابت و عظمت جهان اسلام، روز وحدت همه انسانهای عدالت خواه و عزّت طلب و روزخروش یکپارچه امّت اسلام علیه کفر و روز ابراز انزجار از صهیونیزم و امپریالیسم غاصب و جنایتکار است.

این بیانیه افزوده است: دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز همراه و همگام با تمامی اقشار ملّت مسلمان با حضورگسترده خود در راهپیمایی روز جهانی قدس، ضمن تجدید میثاق با رهبر معظم انقلاب، همبستگی خود را با آرمان ها و مبارزات حق طلبانه مردم مظلوم فلسطین و خشم وانزجار خود را از جنایات آمریکای جهانخوار و صهیونیزم بین الملل به گوش جهانیان خواهند رساند.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی تبریز نیز با صدور بیانیه ای از اساتید، اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان و اقشار مختلف مردم روزه‌دار و مؤمن برای شرکت در راهپیمایی پرصلابت و دشمن شکن روز قدس دعوت کرد.

فرهنگیان آذربایجان شرقی نیز در بیانیه ای بر لزوم حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس تاکید کرده و یادآور شده اند: فرهنگیان فهیم و همیشه در صحنه استان آذربایجان شرقی اعلام می دارند که پیشاپیش دانش‌آموزان عزیز و شانه به شانه خواهران و برادران روزه‌دار در راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس شرکت کرده و با شعارهای کوبنده خشم و نفرت خودشان را از رژیم غاصب صهیونیستی و استکبار جهانی ابراز خواهند کرد./935/د102/س
ارسال نظرات