۰۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۱۱۱۴۲۰

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ ثبت تصاویر ماندگار راهپیمایی روز جهانی قدس در استان و برگزاری نشست هنرهای اسلامی تبریز در نمایشگاه قرآن کریم تهران از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
خبرگزاري رسا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، شهرام خدایی، سرپرست حوزه هنری تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از ثبت تصویری راهپیمایی شکوهمند روز قدس در شهرهای استان آذربایجان شرقی توسط هنرمندان عکاس خبر داد و گفت: عکس در طول تاریخ و در ثبت لحظه های مهم و ماندگار نقش بسزایی داشته است و مانایی بسیاری از حوادث تاریخی بواسطه عکس و تصویر رخ داده است.

خدایی ادامه داد در جهان امروز که رسانه ها نقش عظیمی در آن دارند، عکس یک تریبون و منبر برای نشر اندیشه هاست و بواسطه آن می توان مفاهیم گسترده ای را به ذهن انسانهای اقصی نقاط جهان متبادر ساخت.

وی گفت: با توجه به اهمیت روز قدس و نیز لزوم تقویت جنبش های حق طلبانه منطقه لازم است تا گزارش کاملی از حضور گسترده مردم در روز قدس در اختیار رسانه های جهانی قرار گیرد و رسالت هنرمندان و نهادهای فرهنگی در این خصوص بسیار پر اهمیت است.

سر پرست حوزه هنری تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی خبر داد: با سازماندهی دهها عکاس حرفه ای در سطح استان این حوزه آمادگی لازم برای ثبت حضور میلیونی مرد م همیشه در صحنه را دارد و امید است بلافاصله بعد از راه پیمایی روز قدس صدها قطعه عکس خبری از استان در فضای سایبری منتشر شود.

نشست هنرهای اسلامی تبریز در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار می‌شود

در این نشست دکتر تقی عباسی، رئیس دانشگاه فرش و طرح و استاد بافت فرش قرآنی به تشریح جزییات کار بر روی نفیس‌ترین فرش قرآنی تبریز که به تازگی در نمایشگاه قرآن آورده شده، خواهد پرداخت.

نشست هنرهای اسلامی تبریز به همت دانشگاه هنر اسلامی تبریز و بخش دانشگاهی امشب در سالن شماره دو نشست‌های تخصصی واقع در نیم طبقه بالای شبستان اصلی مصلای امام‌خمینی (ره) برگزار می‌شود.

کلنگ یک خانه عالم روستای آهق شهرستان مراغه به زمین زده شد

کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مراغه با اعلام این خبر افزود: زمین این خانه توسط اهالی روستای آهق اهدا شده است و سازمان تبلیغات اسلامی مراغه عهده‌دار ساخت آن خواهد بود.

محرم احدی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته توجه ویژه‌ای به ساخت خانه‌های عالم در مراغه شده است، گفت: در سال‌های گذشته در ساخت خانه‌های عالم در سطح شهرستان مراغه همتی جهادگونه صورت گرفته، البته توجه و عنایت ویژه مسؤولان استانی به این شهرستان قابل تقدیر است.

احدی ادامه داد: همت بلند اهالی روستای آهق پشتوانه خوبی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی در این روستا از طریق روحانی مستقر است. زیرا ارتباط چهره به چهره یک روحانی در روستا تاثیر بسیار بزرگی در دفع دسیسه ها و تهاجم‌ فرهنگی دشمنان خواهد داشت.

شورای هماهنگی آذربایجان شرقی مردم را به شرکت در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد

در بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، آمده است: مردم روزه دار آذربایجان شرقی از ساعت 11 آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در شرایطی این روز را گرامی می دارند که دنیا شاهد توطئه های تفرقه افکنانه آمریکا و تشدید تجاوز وحشیانه و محاصره بی رحمانه و تحمیل سازش ریاکارانه در منطقه می باشد.

این بیانیه می افزاید: امروز ندای مظلومیت مبارزان فلسطینی محصور شده در غزه بیش از همیشه برای آزادسازی قدس شریف و ایستادگی و مقاومت تا پایان پیروزی طنین انداز و اذهان عمومی را متوجه خود کرده است.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی در این بیانیه از اهالی متدین، فهیم و همیشه در صحنه آذربایجان شرقی دعوت کرده است همگام با سایر هموطنان در آخرین جمعه ماه رمضان در راهپیمایی روز جهانی قدس پرشورتر از سال های قبل شرکت کرده و با ندای آزادی قدس و حمایت از انتفاضه فلسطین، اقتدار خود را به نمایش بگذارند./935/د102/س
ارسال نظرات