۰۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۱۱۱۴۲۴
رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور:

فرهنگ علوی مهم‌ترین نیاز امروز بشر است

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با بیان این که همه عمر امام علی(ع) با مظلومیت سپری شد، بیان داشت: با مطالعه گوشه ای از زندگی با برکت این امام اول شیعیان به این مسأله خواهیم رسید.
رييس مرکز بزرگ اسلامي شمال کشور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام ابوالفضل عامری، رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، روز گذشته در جمع روحانیان استان در گرگان با تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت علی (ع) به برخی ویژگی های بارز این امام همام اشاره کرد و گفت: امام اول شیعیان در طول عمر با برکت خود همواره دغدغه رسیدگی به امور محرومان داشت.

وی، اجرای عدالت را دغدغه بزرگ امام علی(ع) دانست با بیان این که آن امام همام در این عرصه همه تلاش و توان خود را به کار گرفت، افزود: عدالت علوی امروز بزرگ‌ترین نیاز جامعه بشری است که متأسفانه به فراموشی سپرده شده است.

حجت الاسلام عامری، ترویج فرهنگ علوی را نیاز بشر امروز دانست و تصریح کرد: اگر فرهنگ علوی درسطوح متختلف جامعه اسلامی نهادینه شود دیگر در چنین جوامعی با ناهنجاری ها و معضلات اجتماعی مواجه نخواهیم شد.

رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور‌، تواضع، شجاعت، بزرگی و عدالت را از دیگر ویژگی های امام علی (ع) برشمرد و خاطرنشان کرد: همین شخصیت ایشان موجب شد وی در طول تاریخ به عنوان یک انسان برتر وماندگار باشد.

وی با تأکید بر جامعیت صفات نیکو در نخستین امام شیعیان افزود: از ویژگی های امیرمؤمنان(ع) که منحصر به خود او است و احدی با او در این جهت شریک نیست، جامعیت صفات نیکو در آن بزرگوار است که این ویژگی در طول تاریخ پیروان همه ادیان و مذاهب را تحت تأثیر خود قرارداده است.

حجت الاسلام عامری با بیان این که همه عمر امام علی(ع) با مظلومیت سپری شد، بیان داشت: با مطالعه گوشه ای از زندگی با برکت این امام اول شیعیان به این مسأله خواهیم رسید.

رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با تأکید براین که مردم دوران حضرت علی(ع) و حتی امروز نیز حقیقت علی را به خوبی درک نکرده اند، خاطرنشان کرد: باید زمینه ای فراهم شود تا میزان درک جامعه نسبت به جایگاه امیر مؤمنان(ع) بیشتر شود.

وی با بیان این که امام علی‌(ع) جایگاه غیرقابل وصفی در دنیای اسلام دارد، اظهار داشت: ابعاد شخصیتی امیرالمؤمنین علی‌(ع) به‌گونه‌ای متعالی است که نمی‌توان به‌ راحتی ادعای شناخت آن را داشت.

حجت الاسلام عامری با اشاره به این که پیامبر بزرگ اسلام، جانشینی بحق و شایسته را به جهان اسلام معرفی کرد و افزود: فضایل و صفات الهی این امام بزرگوار بر تمامی مسلمانان روشن است.

وی با بیان این که امام اول شیعیان، مظهر اندیشه ناب محمدی است و به‌واقع برای پی بردن به اندیشه ناب اسلامی باید سیره علی‌(ع) را مطالعه کرد، گفت: امام علی(ع) از باطن قرآن سخن گفت و برای نگهداری لفظ قرآن دستور زبان عربی را وضع نمود و در سخنرانی همواره از تواناترین‌ها بوده اند./950/پ202/س
ارسال نظرات