۰۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۱۱۱۴۲۶
عصر روز گذشته برگزار شد؛

افتتاحیه سال تحصیلی مدرسه علمیه مروی با حضور رییس مجلس خبرگان

خبرگزاری رسا ـ مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه مروی تهران با حضور آیت الله مهدوی کنی، رییس مجلس خبرگان رهبری در تهران برگزار شد.
مراسم آغاز سال تحصيلي در مدرسه مروي تهران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه مروی، چهارشنبه، دوم شهریور ماه با حضور آیت الله مهدوی کنی، رییس مجلس خبرگان رهبری در تهران برگزار شد.

 آیت الله مهدوی کنی، رییس مجلس خبرگان رهبری در سخنان کوتاهی به وظایف و مشکلات پیش روی طلاب پرداخت و تحمل سختی و مشقت‌ها را لازم کار سرباز امام زمان دانست و توصیه کرد: صبر و تحمل فردی و صبر جمعی را سرلوحه کار خود قرار دهید.

وی خطاب به روحانیان و طلاب گفت: شما باید به عنوان مدافع مرزهای دین خود را آماده کنید و با صلاح علم و تقوا از حمله دشمنان جلوگیری کنید.

رییس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که رسیدن به علم نافع دارای اهمیت بسیار زیادی است، ابراز داشت: همانند شمع نباشید که دیگران از علم شما بهرمند شوند؛ ولی خودتان بی بهره باشید.

وی با بیان این که کسب علم به تنهایی نجات بخش نخواهد بود، خاطرنشان کرد: در کنار تعلیم و تعلم به فرایض و توسل خصوصا به حضرت معصومه(س) را فراموش نکنید؛ زیرا آینده به طلاب با تقوا و ثابت قدم نیاز داریم.

در ادامه این برنامه آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم استماع علم و پرهیز از اتلاف وقت، اجتهاد در دین، طلب علم برای خداوند، تواضع به مردم، ترس از خداوند را از ویژگی های طلبگی معرفی کرد و گفت: مراقب زمان باشید و نگذارید که عمر و فرصت هایتان هدر رود.

وی با بیان این که طلاب در قبال استفاده از امکانات حوزه علمیه باید به تولید آثار علمی بپردازند، ابراز داشت: طلابی که افتخار سربازی امام زمان برای آن‌ها به ثبت رسیده است؛ باید آثار این نعمت در رفتار و کردار و عمل آن‌ها تجلی کند.

امام جمعه قم با بیان این که بعد از حکومت امام علی(ع)تشکیل نظام اسلامی ایران یک آرزوی دیرینه شیعه بوده است، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه خواستگاه انقلاب اسلامی است و ما به عنوان طلبه باید حافظ انقلاب اسلامی باشیم و در عرصه های لازم حضور پیدا کنیم.

وی با اشاره به این که مقام معظم رهبری به عنوان یک دیدبان و سکاندار نظام اسلامی به سربازان واقعی نیاز دارند، بیان داشت: روحانیان و طلاب باید بهترین سرباز رهبری باشند.

همچنین حجت الاسلام رجبی، مدیر کل مدرسه علمیه مروی در این جلسه از ارایه طرح ده ساله قرآنی در جهت افزایش سواد قرآنی خبر داد و گفت: این طرح با حضور استادان و طلاب مدرسه علمیه مروی از سال گذشته آغاز شده است.

وی با اشاره به مهجوریت قرآن در بین مسلمانان بیان داشت: طلاب و روحانیان در عرصه مهجوریت زدایی قرآن باید پیشگام باشند.

مدیر کل مدرسه علمیه مروی برگزاری کارگاه دانش افزایی در جهت افزایش کیفیت دروس و یک رویه شدن ارایه مطالب را از دیگر برنامه های سال گذشته این مدرسه برشمرد و گفت: برای سال آینده برنامه های فرهنگی، ورزشی، مذهبی و مسافرت های داخلی و کشوری را در نظر گرفته ایم.

گفتنی است، اهدای جوایز به طلاب برتر آموزشی و پژوهشی سال گذشته و برگزاری تواشیح و مناجات از دیگر برنامه های این مراسم یود./921/پ201/ص
ارسال نظرات