۰۳ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۱۱۱۴۶۰
معاون پژوهش مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی:

تحولات بین‌المللی و منطقه ای به نفع ملت فلسطین در حال گذر است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: برگزاری راهپیمایی روز قدس در هر سال موجب بیداری اسلامی، ظلم ستیزی و عدالت خواهی در بین امت اسلام شده است.
حجت الاسلام کريمي نيا


حجت الاسلام محمد مهدی کریمی‌نیا، معاون پژوهش مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی حوزه علمیه قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: روز قدس یکی از اقدامات ماندگار امام خمینی(ره) و الهام بخش مظلومان در سراسر جهان است.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران نقش اساسی در پیگیری مسائل جهان اسلام به ویژه مساله فلسطین داشته است و اگر حمایت‌های ایران نبود، امروز مردمی با نام فلسطینی در جهان شناخته نمی‌شدند.

این محقق حوزه علمیه قم اذعان داشت: برگزاری راهپیمایی روز قدس در هر سال، موجب بیداری اسلامی شده و ظلم ستیزی و عدالت خواهی را در بین امت اسلام زنده می‌کند.

وی گفت: امروز به برکت بیداری اسلامی، نهضت‌های مردمی و حق‌خواهی شکل گرفته است که با شعار الله اکبر و نفی قدرت های های استکباری بر مساله فلسطین تاکید دارند.

وی تحولات بین المللی و منطقه ای در سال گذشته را به نفع فلسطین خواند و اظهار داشت: قطع چند باره خط لوله انتقال گاز مصر به اسرائیل، برگزاری تظاهرات مقابل سفارت رژیم صهیونیستی و اعلام آمادگی گروه های مبارز برای شرکت در راهپیمایی روز قدس از نشانه های این پیروزی است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب‌های مردمی در کشورهای عربی اسلامی رخ داده است، گفت: نفی استکبار و استبداد و استعمار و طرد بیگانگان فصل مشترک این حرکت های بیدارگرایانه است.

این نویسنده کتاب های دینی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با اعلام آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس، حرکتی جهادی را در قلب جهان اسلام بنیان نهاد که ثمراتش امروز هویداتر شده است.

وی اظهار داشت: شرکت در راهپیمایی روز قدس نه تنها اعلام برائت و انزجار از دشمنان جهان اسلام است بلکه بیعتی مجدد با امام خمینی (ره) و آرمان های انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام کریمی نیا با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری پیرامون اهمیت حضور در راهپیمایی روز قدس اظهار داشت: مساله فلسطین امروز به نماد سیاست ورزی ایران تبدیل شده است و تقویت مساله قدس، به تثبیت و تقویت گفتمان نظام جمهوری اسلامی ایران می انجامد.

وی در پایان اظهار امیداواری کرد مردم ایران اسلامی همچون حماسه نه دی و بیست و دوم بهمن ماه در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند و مشت محکمی بر دهان یاوه گویان داخلی و بین المللی بزنند. /909/ت302/ع

ارسال نظرات