۰۳ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۱۱۱۴۸۶

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره عکس رضوی و برگزاری دومین دوره مسابقات اذان و نیایش منطقه آزاد ارس از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
خبر


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از تبریز، محمد دادی، معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: یازدهم شهریور آخرین مهلت ارسال آثار به سومین جشنواره سراسری عکس رضوی است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از هزار اثر از عکاسان سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است، افزود: هر هنرمند عکاس می‌تواند حداکثر ده عکس به صورت تک عکس و هفت عکس به صورت مجموعه بر روی سی دی و با فرمت jpeg در اندازه 40*30 سانتی متر و با دقت dpi 300 ارسال نماید، در صورت آنالوگ بودن، نگاتیو اثر و در صورت دیجیتال بودن فایل اصلی عکس باید نزد عکس موجود باشد.

علاقمندان می توانند آثار خود را به همراه فرم شرکت در جشنواره تا یازدهم شهریورماه 1390 به دبیرخانه جشنواره واقع در تبریز،‌بلوار استاد شهریار، سربالایی ولیعصر، مجتمع سینمایی 22 بهمن تبریز، دبیرخانه جشنواره سراسری عکس رضوی ارسال نموده و برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتیwww.akserazavi.ir مراجعه نمایند.

سومین جشنواره سراسری عکس رضوی از سی و یکم شهریور تا سیزدهم مهرماه و آئین اختتامیه و معرفی نفرات برتر نیز چهارم مهرماه 1390 در تبریز برگزار می شود.

دومین دوره مسابقات اذان و نیایش منطقه آزاد ارس برگزار شد

همزمان با ماه مبارک رمضان، دومین مسابقات اذان و نیایش با حضور مسؤولان و مدیران سازمان منطقه آزاد ارس و با شرکت 16 موذن در مسجد امام زمان(عج) جلفا برگزار شد.

در این مسابقه که به همت معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس برگزار شد، 16 موذن در رده های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان شرکت داشتند.

همچنین بعد از داوری های انجام شده به نفرات اول هر رده سنی مبلغ 2 میلیون ریال، نفرات دوم هر رده مبلغ 1 میلیون و 500 هزار ریال و به نفرات سوم مبلغ یک میلیون ریال اهدا شد.

گفتنی است، نفر برتر این مسابقات از سوی معاونت فرهنگی اجتماعی گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس به مسابقات اذان و نیایش منطقه آزاد کیش اعزام می شود.

روز جهانی قدس تبلور بیداری اسلامی ملت های منطقه است

علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، با تاکید بر اهمیت روز جهانی قدس اظهار داشت: مجاهدت های ملت فلسطین الهام بخش ملت های منطقه برای مقابله با خودکامگی جرثومه‌ های فساد بوده و دلیلی برای بازگشت ملتهای اسلامی به پیشینه غنی و اصیل خود است.

وی با اشاره به نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس گفت: این اقدام امام خمینی (ره) در سطحی جهانی و در جهت احیای آرمان فلسطین و در بهترین شرایط زمانی یعنی ماه مبارک رمضان ماه الفت و وحدت قلوب مومنین انجام گرفته است.

داننده افزود: این حرکت تاثیرگذار در سطح دنیا میراث گرانقدری است که همچنان پرشکوه در میان امت اسلامی ماندگار شده و هر سال بر عظمت و شکوه آن افزوده می شود.

وی افزود:انقلاب اسلامی ایران، موجب احیای اسلام شده و خودباوری را در فلسطینی ها تقویت کرد و آنان را به برخورداری از توانایی لازم برای گرفتن حق خویش آگاه ساخت.

داننده بر لزوم توجه به اخلاق، وحدت، تقوا و تعمیق بصیرت دینی و سیاسی در جامعه تاکید کرد و گفت: وحدت توام با معرفت و بصیرت و همبستگی مبتنی بر اخلاق و تقوا ضامن تعالی جوامع اسلامی و پیروزی حرکت های انقلابی شکل گرفته و موج عظیم مردم بر علیه نظام های ستمگر و غاصب است.

داننده تاکید کرد: اصحاب فرهنگ و هنر استان نیز به تاسی از مقام عظمای ولایت، همگام با سایر اقشار مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت خواهند کرد.

وی همچنین از برگزاری ورک شاپ نقاشی دررابطه با روز جهانی قدس، نمایشگاه کتاب و ایجاد ایستگاههای نقاشی در مسیر راهپیمایی این روز در تبریز و شهرستانها خبر داد.

نمایشگاه هنرهای اسلامی در تبریز گشایش یافت

این نمایشگاه تا 29 ماه مبارک رمضان در نگارخانه دانشگاه هنر اسلامی تبریز از ساعت 22 تا 30/23 پذیرای مراجعه کنندگان است.

در نمایشگاه هنرهای اسلامی آثار هنرمندان دانشجوی این مرکز علوم هنری جهت بازدید عموم علاقه مندان به نمایش گذاشته شده است./935/د102/س

ارسال نظرات