۰۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۱۱۱۵۴۵
آیت الله شبستری:

‌بساط استکبار از منطقه برچیده شده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با بیان این‌که بساط استکبار از منطقه برچیده شده است، گفت: مبادا ناتو و رژیم‌های استکباری به بهانه حفظ امنیت و برقراری صلح بار دیگر بر مسلمانان مسلط شوند.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با تأکید بر این‌که آرمان فلسطین مهارنشدنی است، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی در اثر راهپیمایی های روز جهانی قدس و بیدارس امت اسلامی به حال احتضار افتاده و به طور قطع و یقین در آینده نزدیک شاهد سقوط این رژیم جعلی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه تغییر جغرافیای سیاسی منطقه اسرائیل را به استیصال کشیده است، خاطر نشان کرد: امروز شاهدیم، دیکتاتور همان رژیم مصری که میزبان معاهده ننگین کمپ دیوید بود، در قفس آهنین نظاره گر اراده ملت اسلامی است.

امام جمعه تبریز با اشاره به توقف عملیات انتقال گاز از مصر به اسرائیل گفت: روز جهانی قدس در شرایطی از سوی مسلمانان سراسر جهان گرامی داشته می شود که پرچم رژیم صهیونیستی در قاهره به زیر کشیده شده و پرچم فلسطین در بام سفارت رژیم اسرائیل به اهتزاز در می‌آید.

آیت الله شبستری با تاکید بر اینکه مسلمانان جهان خواستار لغو معاهده کمپ دیوید هستند، تصریح کرد: نتیجه حمایت آمریکا و حامیان غربی رژیم صهیونیستی بحران شدید اقتصادی در اروپا و آمریکاست که روز به روز بر عمق این بحران افزوده می شود.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه کابوس قدرت حزب الله لبنان رژیم اشغالگر قدس را به وحشت انداخته است، خاطر نشان کرد: ملت فلسطین باید با الهام از انقلاب اسلامی ایران و مقاومت اسلامی لبنان برابر تجاوزات و جنایات رژیم اشغالگر قدس مقاومت کرده و ذره ای از حق و حقوق خود عقب نشینی نکنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند بیداری اسلامی و سقوط دیکتاتور لیبی اظهار داشت: راهپیمایی روز جهانی قدس در حالی برگزار شد که چهار دیکتاتور جهان عرب که وابستگی کامل به غرب و استکبار جهانی داشتند، به زباله دان تاریخ پیوستند و جهانیان امروز شاهد وضعیت حقیرانه دیکتاتور لیبی هستند.

وی با تاکید بر هوشیاری و بصیرت انقلابیون مصر، تونس، یمن، لیبی، بحرین و دیگر کشورهای اسلامی افزود: انقلابیون مراقب باشند تا دشمن اگر از در بیرون رفت، از پنجره داخل نیاید، مبادا ناتو و رژیم های استکباری به بهانه حفظ امنیت و برقراری صلح بار دیگر بر مسلمانان مسلط شوند.

آیت الله شبستری خاطر نشان کرد: حاکمان زورگو و دیکتاتور منطقه باید از حوادث اخیر عبرت بگیرند و به خواست ملت های خود تن دهند، در غیر اینصورت مانند فراعنه زمان با اراده ملت های مسلمان ساقط خواهند شد.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که بساط استکبار از منطقه برچیده شده است، گفت: بیداری و موج اسلامی قابل توقف نیست و توصیه ما به حکام دیکتاتور آسیای میانه، جنوب غربی آسیا و حتی اورپا این است که تا دچار ذلت و بی آبرویی نشده اند، تسلیم اراده ملت ها شوند.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: اقدامات و خدمات دولت در سراسر کشور قابل تقدیر است، اما مجلس و دولت باید فکر و برنامه ای نسبت به گرانی های اخیر داشته باشند.

وی تصریح کرد: هدفمندی یارانه‌ها اقدامی منطقی و بجا بود که با همراهی مردم عملی شد، اما نباید گرانی‌ها، تعرفه‌های سنگین برق و گاز کام مردم را تلخ کند، دولت باید در برنامه های خود تجدیدنظر کند و اقدامات عاجل و مقتضی در جهت مهار تورم داشته باشد./935/پ201/س
ارسال نظرات