۰۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۱۱۱۵۷۸
حجت الاسلام مصلحی:

انتفاضه بین المللی برای حمایت از فلسطین در حال شکل‌گیری است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مصلحی، اتحاد امت اسلام را تنها راه مقابله با رژیم صهیونیستی دانست و گفت: روز قدس، نه تنها روز حمایت از فلسطین و بیت المقدس بلکه روز مقابله با توطئه های تفرقه افکنانه غرب علیه جهان اسلام است.
حجت‌الاسلام حيدر مصلحي وزير اطلاعات
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات، ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد گفت: امروز ملت های آزاده جهان به رغم همه سانسورهای خبری، با ماهیت واقعی وقایع فلسطین آشنا شده اندو به فرموده رهبر معظم انقلاب، انتفاضه بین المللی برای حمایت از فلسطین در حال شکل‌گیری است.

قدس؛ روز مقابله با توطئه های تفرقه افکنانه غرب علیه جهان اسلام

وی، بیداری اسلامی را مقدمه ای بر این انتفاضه دانست و افزود: از این رو روز قدس، نه تنها روز حمایت از فلسطین و بیت المقدس بلکه روز مقابله با توطئه های تفرقه افکنانه غرب علیه جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه خیزش های منطقه هر روز بیش از گذشته وجهه اسلامی خود را نشان می دهد، اظهار داشت: امروز همه با تمام وجود به ضداستکبار و ضد صهیونیزم بودن این قیام ها اذعان دارند.

حجت الاسلام مصلحی ادامه داد: فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر نامگذاری روزقدس در شرایطی که صهیونیست ها با حمایت غرب و در سکوت کشورهای اسلامی به قتل عام فلسطینیان مشغول بودند، روح تازه ای در مقاومت اسلامی دمید چنانکه به انتفاضه های اول و دوم منجر شد و سبب شد آنان که شعار نیل تا فرات می دادند به ناچار حصار آهنین به دور خود بکشند.

استمرار سیاست های صهیونیزم در تغییر ساختار مسجدالاقصی به نابودی آرمان های مسلمین در این مکان مقدس منجر می شود

وزیر اطلاعات تصریح کرد: رژیم غاصب صهیونیستی در حالی در سکوت مجامع جهانی به سیاست های توسعه طلبانه خود ادامه می دهد که محور اصلی آن را اشغال بیت المقدس تشکیل می دهد و بارها آن را پایتخت اسرائیل نامیده است. آنان برای تحقق اهدافشان محورهای مختلفی را اساس سیاست خود قرار داده اند که در صورت عدم مقابله با آن، این سیاست ها می تواند به نابودی آرمان های مسلمین در بیت المقدس منجر شود.

وی با اشاره به اینکه مسجدالاقصی برای مسلمین، یهود و مسیحیان به صورت مشترک تقدس دارد، افزود: با این حال امروز بیت المقدس آماج حملات آشکار و پنهان صهیونیزم قرار گرفته به گونه‌ای که با تخریب آثار غیریهودی و بناهای اسلامی و ساخت کلیساها در برابر سکوت جهانی و انحراف افکار عمومی به تحولات غزه به دگرگون سازی تمام ساختار مسجدالاقصی مشغولند.

وی با اشاره به ساخت دیوار حائل برای تغییر ساختار منطقه و اخراج فلسطینیان از سرزمینشان گفت: بیت المقدس امروز بیش از گذشته مورد هجوم توطئه های صهیونیزم قرار دارد که در صورت استمرار این روند این مکان مقدس به مکانی کاملا صهیونیستی تبدیل می شود که مسلمین در آن جایگاهی ندارند و این تهدید بزرگی برای جهان اسلام است.

اتحاد، تنها راه مقابله با توطئه های استکبار

حجت الاسلام مصلحی افزود: با اندکی تأمل در تاریخ اسلام متوجه خواهیم شد که تنها راه مقابله با این توطئه ها، اتحاد جهان اسلام است که نمادی از آن هر سال در روز قدس به نمایش در می آید.

وی، برگزاری باشکوه راهپیمایی روز قدس در کشورهای اسلامی منطقه را ضربه ای سنگین بر رژیم صهیونیستی دانست و ابراز داشت: موج اعتراض علیه رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی به راه افتاده؛ اما آنان با تبلیغات رسانه ای خود ادعا می کنند که این اعتراضات علیه خیزش های مردمی است.

صهیونیست‌ها در انزوای جهانی قرار گرفته‌اند

وی با اشاره به برخورد خشونت‌آمیز صهیونیست ها با کاروان های آزادی غزه ادامه داد: صهیونیست ها از اتحاد گروه های فلسطینی در هراس‌اند و از سوی دیگر در انزوای جهانی قرار گرفته اند و مقاومت اسلامی به عنوان قدرت برتر شناخته شده است.

حجت الاسلام مصلحی با اشاره به کمک‌های مالی غرب به رژیم صهیونیستی یادآور شد: آنان از یک سو به دنبال آن هستند که با شهرک سازی ها، اشغال قدس را به مطالبه مردمی تبدیل کنند و از سوی دیگر با ادعای حقوق شهروندی به دنبال اشغالگری و غصب منابع انرژی فلسطینیان هستند.

وی، گرایش برخی گروه های سازشکار در تشکیلات خودگردان با صهوینسیت ها، ایجاد شکاف میان گروه های فلسطینی وحمایت روزافزون غرب از صهیونیست ها را از دیگر توطئه های استکبار جهانی خواند و افزود‌: سران فریب خورده کشورهای اسلامی که تحت القائات آمریکا با رژیم صهیونیستی سازش کرده اند تا آنجا پیش رفته‌اند که در کشورشان شاهد راه اندازی سفارت رژیم صهیونیستی هستیم.

وظیفه همه امت اسلام حمایت از سوریه و لبنان به عنوان خط مقدم جبهه اسلام است

وزیر اطلاعات با اشاره به سکوت سازمان های بین المللی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی، تشدید تعارضات رسانه ای استکبار به سوریه و لبنان تأکید کرد: تهدید سوریه و لبنان به عنوان خط مقدم مقاومت اسلامی، تهدید جهان اسلام به شمار می رود؛ از این رو وظیفه همه امت اسلام است که در حفاظت و حمایت از این خط بکوشند.

وی یادآور شد: تحولات اخیر نشان داد که با حمایت یکپارچه جهان اسلام می توان ملت فلسطین را به پیروزی های بزرگ در برابر صهیونیست ها رساند بنابراین در این شرایط، اتحاد جهان اسلام می تواند اتحاد از دست رفته ملت فلسطین را به آنان بازگرداند و آنان را همچنان در مسیر انتفاضه به پیش برد.

تشدید حملات به غزه برای سرپوش نهادن به شکست ها و چالش های داخلی صهیونیست ها است

حجت الاسلام مصلحی گفت: این‌که امروز غزه بار دیگر صحنه جنگ تمام عیار صهیونیست ها شده برای سرپوش نهادن بر شکست مفتضحانه صهیونیست ها در حرکتی است که در مرز مصر و فلسطین صورت گرفت و به کشته شدن سی نظامی صهیونیست منجر شد.

وی ادامه داد: امروز ملت مصر جایگاه جدید و مهم خود را با حرکت نمادینی که در مقابل سفارت رژیم صهیونسیتی داشت به نمایش گذارد. بازگشایی مرز رفح در گذرگاه مصر و غزه، پیروزی بزرگی برای مسلمین است.

وزیر اطلاعات با اشاره به هراس صهیونیست ها از افزایش مراوده گروه های فلسطینی برای تقویت آشتی ملی گفت: امروز آشتی ملی مبتنی بر ادامه مقاومت در حال شکل گیری است. صهیونیست ها همچنین از بازگشایی پرونده تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای 1967 در سازمان ملل هراسناک شده اند و با تشدید حملات به غزه قصد دارند تا توقف حملات را منوط به بسته شدن این پرونده کنند.

استکبار در پی خارج کردن سوریه و لبنان از خط مقاومت است

وی، انحراف افکار عمومی از چالش های داخلی رژیم صهیونیستی را از دیگر علل تشدید حملات غزه دانست و افزود: از توطئه های استکبار جهانی برای به چالش کشیدن مقاومت و منحرف‌کردن بیداری اسلامی، خارج کردن سوریه و لبنان از مسیر مقاومت است.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: امروز نظام اسلامی با وجود همه توطئه ها و تحریم های استکبار، همچنان با ثبات مسیر مقابله با ظلم و پیاده کردن اسلام ناب محمدی را که گفتمان ارزشی و ولایی امام خامنه ای است، طی می کند. در این مسیر ممکن است با رویش ها و ریزش هایی روبه‌رو شویم؛ اما نباید به هیچ وجه از مسیر خارج شد. مسیر گفتمان، مسیری است که پایمردان خود را در تبعیت از ولایت داشته و دارد‌./930/پ201س
ارسال نظرات