۰۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۱۱۱۵۸۱
امام جمعه اهواز:

استقلال سبب شکوفایی اقتصاد کشور شده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهواز، استقلال اقتصادی ایران از سیاست های غلط و اشتباه آمریکا و غرب را سبب شکوفایی اقتصاد کشور دانست.
آيت الله موسوي جزايري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، روز گذشته در دیدار مسؤولان دستگاه های دولتی، اجرایی و فرهنگی استان با فرارسیدن تبریک هفته دولت به مسؤولان خوزستانی، شهادت را پاداش خدمت شهید رجایی و باهنر به ملت ایران دانست و گفت: شهادت این عزیزان منشأ اصلی نامگذاری هفته دولت است.

وی با ابراز خوشحالی از گزارش ارایه شده توسط استاندار خوزستان، اذعان داشت: این گزارشات خوب و ارزنده است که باید در سطح جامعه اطلاع رسانی شود تا سبب خوشحالی و امیدواری مردم باشد.

امام جمعه اهواز، تصریح کرد: در دوران انقلاب مردم معتقد بودند که ارائه گزارش از سوی مسؤولان در سطح جامعه سبب از بین رفتن اخلاص و تقوای آنان می شد که حضرت امام خمینی(ره) محکم و استوار در برابر این نظریه و تفکر ایستادند و آن را رد کردند.

وی با تأکید بر این که مدیران و مسؤولان دولت و نظام اسلامی، کارگزاران مردم هستند، اذعان داشت: مسؤولان باید نسبت به موکلان خود و ملتی که منشاء ایجاد دولت و نظام است پاسخ‌گو باشند و با گزارش‌های خود، آن‌ها را از روند اجرای کارها مطلع کنند. 

امام جمعه اهواز با بیان این که دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران از قدرت‌های بزرگ دنیا مانند آمریکا و اروپا مستقل شده و به خدا پیوسته است، ابراز داشت: حمایت‌های مردمی، پشتوانه نظام و دولت است که باید با عملکرد و ارایه گزارش‌های صحیح، رضایت ملت را جلب کرد.

وی با بیان این که در برهه کنونی درخواست و نیازهای مردم نامحدود و امکانات محدود است، اظهار داشت: در ادارات دولتی با اخلاق حسنه و آغوش باز با مردم برخورد شود تا احساس شود که بین ملت و دولت هیچ فاصله‌ای وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، با اشاره به این که مردم باید ادارات دولتی را مانند پناهگاهی برای خود بدانند، اذعان داشت: مردم باید خاطره‌ای خوش از مراجعه به ادارات در ذهن خود داشته باشند و همه کارمندان و کارگزارانی که در یک اداره دولتی مشغول به فعالیت هستند باید برخوردی مناسب با مراجعان داشته باشند؛ از این رو مدیران دستگاه های دولتی نقش مهم بر عهده دارند و باید در این مورد نظارت دقیق داشته باشند.

وی فعالیت دولتمردان نهم و دهم را سبب کسب موفقیت در بخش های مختلف اقتصادی و سیاسی کشور دانست و تاکید کرد: کشاورزی، صنعت هسته ای، و فروش نفت از جمله بخش هایی است که دولت نهم و دهم اهتمام ویژه ای برای شکوفایی این بخش ها ورزیده اند.

آیت الله موسوی جزایری، اضافه کرد: دشمن مانند گذشته شیطنت‌هایی داشته و تلاش کرده با حصر اقتصادی به کشور ضربه بزند که به شکرانه خداوند متعال این شرایط به فرصت برای شکوفایی اقتصاد و سیاست نظام اسلامی ایران تبدیل شده است؛ بنابراین در برهه کنونی هرکدام از کشورهایی که با آمریکا و اروپا ارتباط دارند، با شکست اقتصادی مواجه شده اند.

وی استقلال اقتصادی ایران از سیاست های غلط و اشتباه آمریکا و غرب را سبب شکوفایی اقتصاد کشور دانست.

آیت‌الله موسوی‌جزایری با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان سال جهاد اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری، اذعان داشت: دولت خدمتگزار فعالیت‌هایی را در این راستا آغاز کرده است که می طلبد استانداران و مسؤولان دستگاه‌ها در این زمینه دولت را همراهی کنند.

وی به موانع موجود برای تحقق سرمایه‌گذاری‌های مردمی در استان خوزستان اشاره و تصریح کرد: برخی اوقات شاهدیم که به دلیل موانع و گره‌های قانونی عده ای از سرمایه‌گذاران داخلی از استان خارج و در استان‌های دیگر سرمایه‌گذاری می‌کنند.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان، با ارایه پیشنهادی مبنی بر « تشکیل کیمته جهاد اقتصادی در استانداری خوزستان» بر رفع موانع موجود برای سرمایه گذاران داخلی تأکید کرد.

وی اظهار داشت: ایجاد کمیته‌ای با نام جهاد اقتصادی در مجموعه استانداری می‌تواند در تسریع انجام امور اداری و باز کردن گره کارها موثر و سبب افزایش سرمایه‌گذاری‌های مردمی می شود.

آیت الله موسوی جزایری خاطرنشان کرد: باید همه مسؤولان و مدیران دستگاه‌های دولتی استان در این کمیته زیر نظر استاندار فعالیت کنند که در صورت بروز مشکل قانونی برای سرمایه‌گذاران داخلی با مشورت و هم فکری یک دیگر مشکل بوجود آمده را برطرف کنند.

وی در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: همه دستگاه‌ها دولتی باید از مشاوران حقوقی استفاده کنند تا مشکلات سرمایه گذاران داخلی در استان حل و فصل شود؛ از این رو پیداکردن راه‌حل قانونی برای رفع مشکلات تخصص است که می توان در این زمینه از مشاوران حقوقی استفاده کرد./9461/پ202/ص
ارسال نظرات