۰۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۱۱۱۵۹۶
سید حسن نصرالله:

کسی حق ندارد حتی از یک وجب از خاک فلسطین کوتاه بیاید

خبرگزاری رسا ـ سید حسن نصرالله در گردهمایی حزب الله به مناسبت روز جهانی قدس، فلسطین را بخشی جدانشدنی از فرهنگ و عبادت امت اسلام دانست و اشغالگری صهیونیستی را تنها علت تمامی مشکلات جهان عرب و اسلام برشمرد.
سيد حسن نصرالله
به گزارش خبرگزاری رسا، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، امروز در گردهمایی مرکزی حزب الله لبنان به مناسبت روز جهانی قدس که در بوستان ایران در شهر مارون الراس در نزدیکی مرز لبنان با فلسطین صورت گرفت، ضمن خوشامدگویی به حضار، حضور آنها را بخشی از عبادت و جهادشان در ماه عبادت و شهامت و حق و حق گویی دانست و ابراز امیدواری کرد که این عمل آنها مورد قبول الاهی واقع گردد.

سید حسن نصرالله فضیلت و برتری و کرامت این ماه مبارک و این روزها و با طور ویژه روز جمعه آخر این ماه مبارک را دلیل امام خمینی(ره) برای برگزیدن این روز دانست و گفت: امسال برای این مراسم، مارون الراس را برگزیدیم؛ چراکه این مکان یادآور رشادت ها و جانفشانی های اهل مقاومت است و شاهد شجاعت ها و فداکاری های برجسته اهل مقاومت در تابستان 2006 بوده است و خوشا به حال شما که از اینجا چشمتان به دیدار بلندی های فلسطین روشن است.

وی همچنین با بیان اینکه بسیاری از روستاها و شهرهای لبنان با جانفشانی های ارتش و مقاومت لبنانی به نمادی تبدیل شده اند که با به یاد آوردن آنها معانی والا و ارزش های جهادی، اسلامی، ملی و انسانی تداعی می شود، افزود: مارون الراس نیز چندی پیش شاهد تجمع شجاعانه مردان و زنان و جوانان و پیران فلسطینی بود که از اردوگاه های پناهندگان فلسطینی در لبنان به این نقطه سرازیر شده بودند و بر حق بازگشت خود به سرزمینشان پای فشردند و به جهانیان نشان دادند که گذشت ده ها سال هم نمی تواند فلسطین را نه فقط از یاد فلسطینی ها بلکه از یاد همه مسلمانان ببرد.

دبیرکل حزب الله لبنان بزرگداشت روز قدس را مناسبتی برای تاکید بر ابعاد سیاسی، فرهنگی، ایمانی، تمدنی و جهادی مسلمانان دانست و گفت: امروز در اینجا گرد هم آمده ایم تا روزی را که امام خمینی (ره) و پس از ایشان آیت الله خامنه ای ما را به بزرگداشت آن فراخواندند، زنده نگاه داریم؛ چراکه آمریکا و رژیم صهیونیستی می خواستند با محو آن، مسائل جهان اسلام را از یادها ببرند؛ چراکه این مساله، مساله ای است فرهنگی، سیاسی، ایمانی و اجتماعی و تاکیدی است بر اینکه قدس و فلسطین بخشی جدانشدنی از فرهنگ و عبادت و ارزش ها و نماز و روزه و جهاد ماست که بدون آن، فاقد بخش مهمی از معانی و اصالتشان خواهند بود.

وی سپس به بررسی تحولات در فلسطین، مصر، لیبی و سوریه و در پایان از منظر مساله فلسطین پرداخت و گفت: شهر قدس شهری مقدس است و باید هوشیار بود و در برابر مساله یهودی سازی ساکت ننشست؛ چرا که این پروژه نه تنها مقدسات اسلامی، بلکه مقدسات مسیحی را نیز تهدید می کند و باید راجع به فشارهای سنگینی که علیه ساکنان قدس اعمال می شود، کوچاندن اهل بیت المقدس و افزایش شهرک سازی ها خبررسانی کرد.

سید حسن نصرالله با اشاره به اعلام نگرانی موسسه بین المللی قدس پیرامون وضعیت این شهر و ساکنانش، مسئولیت های سیاسی، مالی و رسانه ای مسلمانان را خاطرنشان ساخت و افزود: ملت ها، دولت های و حاکمان اسلامی و عربی باید مسؤولیت های خود را در قبال قدس به عهده بگیرند و بر حق ملت فلسطین در بازپس گیری سرزمین خود از رودخانه تا دریا تاکید کنند. همه باید بدانند که کسی حق ندارد حتی از یک وجب از خاک فلسطین کوتاه بیاید و امروز باید بیفزاییم که کسی حق ندارد از یک قطره نفت یا گاز فلسطین نیز بگذرد که اسراییل آن را به یغما می برد.

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد قذافی مبنی بر تغییر اسم فلسطین به اسراطین، تاکید کرد که هیچ کس حق ندارد از یک حرف نام فلسطین هم کوتاه بیاید و افزود: برپایی دولت فلسطین در زمین های سال 1947 وابسته به نظر فلسطینی هاست و آنها هستند که باید تصمیم بگیرند، اما هیچ دولت فلسطینی ای نمی تواند در عوض خاک فلسطین و ملتش برپا شود و دولت فلسطین باید بر تمامی سرزمین فلسطین از دریا تا رودخانه برپا شود.

دبیرکل حزب الله لبنان با خاطرنشان ساختن اسیران فلسطینی و تجزیه اراضی در کرانه باختری و پناهندگان فلسطینی در جای جای جهان به ویژه لبنان و اراضی اشغالی سال 1948 که ساکنانش هر روز بیشتر مورد حمله یهودی سازی قرار دارند، تاکید کرد: تمامی این مشکلات یک علت دارند که همانا اشغالگری است.

وی خواستار حل مشکل اصلی یعنی اشغالگری به جای پرداختن به مشکلات فرعی شد و با تاکید دوباره بر اینکه مشکلات منطقه و لبنان حاصل از اشغالگری صهیونیستی است، گفت: همانطور که امام خمینی(ره) گفته بودند اگر مشکل اشغالگری را حل کنیم، تمامی مشکلات دیگر، حل خواهند شد، همانطور که در لبنان با زدودن اشغالگری صیهونیستی، نتایج شوم آن نیز از بین رفت. نه تنها مشکلات فلسطین، بلکه مشکلات لیبی، مصر و همه منطقه برآمده از مشکل اشغالگری است.

سید حسن نصرالله بسته شدن باب مذاکرات را تاکیدی بر اهمیت گزینه مقاومت دانست و امت اسلام را به ایستادن در کنار ملت فلسطین و حمایت و پشتیبانی از آنها و متمرکز ساختن تمام توان خود برای حل مشکل اشغالگری صهیونیستی فراخواند و گفت: ملت فلسطن هر روزه در داخل و خارج سرزمین خود تاکید می کنند که گزینه آنها گزینه مقاومت است و عملیات اخیر در ایلات که رژیم صهیونیستی را به لرزه درآورد و باری دیگر سست عنصری این رژیم را به نمایش گذاشت و عزم راسخ این ملت مقاوم را نشان داد.

وی تاکید کرد که این راه تنها راهی است که به نتیجه خواهد رسید و ملت فلسطین نیز خود این راه را برگزیده اند بدون آنکه کسی این گزینه را بر آنها تحمیل کند و از سوی دیگر مسئولیت امت اسلام در پشتیبانی از فلسطین و تقویت و حمایت از آنها برای آزادسازی سرزمین شان را خاطرنشان ساخت و تحولات کنونی منطقه را در رابطه با فلسطین اشغالی بسیار مهم ارزیابی کرد و خواستار بهره برداری از نقاط مثبت و مدیریت نقاط منفی آن با خرد، حکمت و منطقه در راستای منافع فلسطین شد.

دبیرکل حزب الله لبنان سپس به تحولات مصر پرداخت و گفت: موضع گیری رسمی و مردمی امروز مصر نشانگر تحولاتی مثبت است؛ چراکه اگر حسنی مبارک امروز همچنان در راس حکومت بود، خشم خود را بر سر فلسطینی ها به سبب عملیات ایلات فرو می ریخت.

وی با اشاره به تفاوت بسیار مشارکت گسترده مصری ها در تظاهرات و فرو کشیدن پرچم رژیم صهیونیستی و برافراشتن پرچم مصر به جای آن و اقدام حسنی مبارک در خصوص فلسطینی ها در سال 2008 به هنگام جنگ علیه غزه، اصالت و بزرگی ملت و ارتش مصر را مورد تمجید قرار داد.

سید حسن نصرالله سپس به تحولات لیبی پرداخت و با اشاره به جنایاتی که معمر قذافی در حق مقاومت و مساله فلسطین مرتکب شده است، ربودن امام موسی صدر و دو همراهش را یکی از بزرگ ترین این جنایت ها برشمرد و گفت: این جنایت وحشتناک در راستای منافع رژیم صهیونیستی رخ داد و همه ما می دانیم که امام موسی صدر چه ارزشی برای مقاومت و فلسطین قائل بود و این مساله چه جایگاهی در فکر و اندیشه او داشت و او بود که می گفت من با عبا و عمامه و منبر خود از مساله قدس و فلسطین حمایت خواهم کرد.

وی با تاکید بر اینکه اگر امام موسی صدر در میان ما مانده بود تحولات بزرگی در مساله فلسطین و در لبنان و منطقه رخ می داد، ابراز امیدواری کرد که برادران انقلابی در لیبی هرچه زودتر به این مساله رسیدگی کنند و خطاب به ملت لیبی گفت: ملتی که ساله ها با اشغالگری رویارویی کرده است و هزاران شهید در این راه داده است، شهدایی مانند عمر مختار، راهی ندارد جز آنکه به سوی مساله فلسطین بازگردد و گرچه ملت لیبی با مسؤولیت های بزرگی از جمله حفظ امنیت روبروست اما مسؤولیت بزرگ تر آنها حفظ استقلال انقلاب خود در برابر دسیسه های محتمل آمریکا برای سلطه یافتن بر این کشور است./981/ب912/گ
ارسال نظرات