۰۵ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۱۱۱۶۲۱

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ آئین بزرگداشت "عکاس جانباز دوران دفاع مقدس در تبریز و برگزاری جشنواره منطقه ای غدیر از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
خبرگزاري رسا


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آئین بزرگداشت «بهزاد پروین‌قدس» عکاس و هنرمند دفاع مقدس همزمان با آئین اختتامیه سومین جشنواره سراسری عکس رضوی در مجتمع سینمایی 22 بهمن تبریزبرگزار می‌شود.

بهزاد پروین قدس، متولد فروردین ماه سال 1343 شهر تبریز بوده و از جمله عکاسان هشت سال دفاع مقدس است که در حین عکاسی، مجروح شده و به درجه جانبازی نایل آمده است.

وی عضو انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس بوده و سابقه بیش از 30 دوره حضور در نشستهای عکاسی و داوری فراخوانهای معتبر عکاسی را برعهده داشته است.

آئین تجلیل از این عکاس دفاع مقدس چهارم مهرماه سال جاری در مجتمع سینمایی 22 بهمن تبریز برگزار می شود.

جشنواره منطقه ای غدیر در تبریز برگزار می شود

جشنواره منطقه ای فرهنگی هنری غدیر آبان ماه سالجاری در نخستین پایتخت جهان تشیع برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی برگزاری این جشنواره را سرآغاز و زمینه ساز برگزاری جشنواره بین المللی علوی عنوان کرد و گفت: موضوعات جشنواره در بخشهای مختلف را شامل جلوه های رفتار و اخلاق امام علی (ع) در انسان معاصر، نقش و جایگاه امامت و ولایت در راهنمایی و هدایت جامعه بشری، نقش و جایگاه غدیر در ماندگاری اسلام راستین، نقش و جایگاه تشیع در بیداری اسلامی ملل جهان و خطبه غدیر منشور ولایت و نقش فرهنگ و هنر در تبیین آن است.

هنرمندان عرصه فیلم می توانندحداکثر سه اثر خود را در قالب های داستانی، مستند و پویانمایی تا بیست و پنجم شهریورماه ارسال نمایند، در این بخش همچنین از فیلمنامه های برتر، فاخر و ارزشمند پس از بررسی شورای فیلم استان برای تولیدحمایت می شود.

گفتنی است، علاقمندان می توانند آثار خود را تا بیست و پنجم شهریور ماه در محورهای ذکر شده به دبیرخانه جشنواره واقع در تبریز، بلوار استاد شهریار، اول سربالایی ولیعصر، مجتمع فرهنگی سینمایی 22 بهمن تبریز ارسال نموده و برای کسب اطلاعات بیشتربه درس اینترنتی www.gHadirfestival.ir مراجعه کنند.

همایش بزرگداشت مرثیه سرای اهل بیت در تبریز برگزار می شود

همایش بزرگداشت زنده یاد استاد محمد عابد شاعر آئینی و مرثیه سرای اهل بیت عصمت و طهارت ششم آذرماه سالجاری در تبریز برگزار می شود.

زنده یاد استاد محمد عابدی خیابان متخلص به "عابد تبریزی" در سال 1314 هجری شمسی در یک خاندان مذهبی دیده بر جهان گشود.

زنده یاد استاد عابد در ایام نوجوانی و در سن 12 سالگی نخستین شعر خود را در عرض ارادت به مقام حضرت علی اکبر (ع) سرود و محضر پدر بزرگوار خود و سایر اساتید بنام آن زمان را درک نمود و شیوه ها و سبک های مختلف شعر ترکی و فارسی را تسخیر کرد و با خلق آثار کم نظیری شعر و ادب فارسی و ترکی را اعتلا بخشید.

سینه استاد گنجینه عظیمی از آیات قرآنی و احادیث اسلامی بود و بر ادبیات عرب احاطه کامل داشت، از استاد عابد دیوان اشعار و کتابهای "ماه در محاق" و "مهر در شفق" به زبان فارسی و "ستاره سحرگاهی" به زبان ترکی که همه در رثای اهل بیت (ع) هستند به یادگار مانده است، این شاعر توانا و بلندآوازه در چهاردهم آذرماه 1385 دیده از جهان فرو بست.

آئین بزرگداشت استاد عابدتبریزی ششم آذرماه 1390 همزمان با اول محرم 1433در تبریز برگزار می شود.

نام‌نویسی پیش از موعد عمره توسط بانک ها غیرقانونی است

رییس نمایندگی سازمان حج و زیارت در آذربایجان شرقی گفت: ثبت نام پیش از موعد حج عمره توسط بانک ها غیرقانونی است و باید پس از اعلام سازمان حج و زیارت انجام شود.

مرتضی آقایی روز اظهار داشت: تاریخ و نحوه ثبت نام عمره روز دوشنبه هفته جاری از طریق سازمان مرکزی اعلام می شود و ثبت نام و اخذ وجه در این خصوص از طریق هر مرجعی بدون اعلام حج و زیارت ممنوع است.

وی افزود: ثبت‌نام پیش از موعد حج عمره هیچ نوع حقی را در نوبت بندی زایران ایجاد نمی کند و در حقیقت برخی بانک ها جهت کاهش حجم کار و افزایش منابع مالی خود اقدام به اخذ هزینه عمره می کنند./935/د102/س

ارسال نظرات