۰۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۱۱۱۶۹۵
دست دعا(27)؛

خدایا؛ عذر گناه مارا بپذیر و ما را ببخش!

خبرگزاری رسا - محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: یکی از اعمالی که همپای ثواب لیله القدر عنوان شده است، شناخت حضرت زهرا(س ) است.
شب قدر


حجت‌لاسلام حسین دیلمی، محقق حوزه علمیه قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با شاره به دعای روز بیست و هفتم ماه مبارک رمضان بیان داشت: در دعای این روز از خداوند متعال درخواست می‌کنیم که فضیلت روز قدر را به ما عنایت کند، سختی کارما را به راحتی تبدیل کند و عذر گناه ما را پذیرفته و ما را عفو کند.

وی اذعان داشت: سوالی که مطرح است اینکه چرا در روز بیست و هفتم از خداوند توفیق درک شب قدر می کنیم. در رویات اسلامی یکی از شب‌هایی که احتمال شب قدر در آن داده شده است، شب بیست و هفتم است و از آن جایی که روز شب‌های قدر نیز فضیلتی همپای شب قدر دارد؛ در روز بیست و هفتم اینگونه دعا می کنیم.

این محقق حوزه علمیه قم اظهار داشت: یکی دیگر از احتمالات مطرح شده اینکه با خواندن این دعا به فضیلت عبادت آگاه شویم و دعا کنیم خداوند ثوابی همچون لیله القدر به ما عنایت کند.

این محقق علوم اسلامی گفت: ممکن است فردی تمکن مالی برای سفر حج نداشته باشد اما از خداوند درخواست کنیم که ثواب حج را به او عنایت کند، در دعای این روز می‌آموزیم از خداوند ثواب لیله القدر را طلب کنیم.

این محقق علوم حوزوی گفت: یکی دیگر از احتمالات این دعا برشمرده شدن شب های دیگری همچون شب نیمه شعبان به عنوان لیله القدر است چرا که مومنان باید دعا کنند و بهترین ها و برترین ها را طلب کنند و همواره به دنبال کسب رضایت الهی در بالاترین درجه خود باشند.

حجت الاسلام دیلمی ادامه داد: یکی از اعمالی که همپای ثواب لیله القدر عنوان شده شناخت حضرت زهرا(س ) است. امام صادق(ع) در این باره می‌فرماید هرکس فاطمه زهرا(س) را حق قدرش بشناسد، ثواب شب قدر را درک کرده است.

وی اظهار داشت: بیان داشت: با اشاره به روایات متعدد پیرامون فضیلت شب قدر اظهار داشت: شب عبادت، شبی که ندای این المستغفرین می آید، شب زنده داری، شبی که حضرت زهرا(س) کودکان خود را با کمی غذا بیدار نگه می داشت، شب نزول ملائکه، شبی برتر از هزار ماه از اوصاف این شب پر قدر و اندازه است.

حجت الاسلام دیلمی در ادامه به فراز دیگری از این دعا اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در ادامه از خداوند طلب می کنیم که سختی های زندگی ما را به راحتی تبدیل کند.

وی با اشاره به اینکه انسان خودش باید عوامل تحمل سختی را آماده کند بیان داشت: صبر یکی از آموزه هایی است که در اسلام به آن سفارش اکید شده، شرح صدر و داشتن قدرت تحمل از دیگر اسباب تبدیل سختی ها به آسانی است. همچنین باید بدانیم سختی‌ها گذرا است . /909/ت302/ع

ارسال نظرات