۰۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۱۱۱۶۹۸
عضو خبرگان رهبری:

روحانیت اصیل همواره بصیرت بخش جامعه بوده‌ است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین عاملی گفت: روحانیان در سخت ترین شرایط رسالت خطیر خود را فراموش نکرده ا‌ند، چنان‌که در دوران خفقان رژیم پهلوی شدیدترین شکنجه ها را برای تبلیغ دین تحمل کرده اند.
حجت الاسلام و المسلمين عاملي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در مراسم بزرگداشت مرحوم حجت ‌الاسلام مهندسی در مسجد میرزا علی‌اکبر اردبیل اظهار داشت:‌ نگاهی به تاریخ نشان می دهد که علما و روحانیت اصیل همواره از جایگاهی ارزشمند نزد مردم برخوردار بوده، چراکه مصلحت عموم را سنجیده و دلسوز جامعه بوده اند.

وی با بیان این‌که رسالت طلبگی حکم می‌کند تا روحانیت همواره در کنار مردم و با مردم بوده و به مشکلات فرهنگی و عقیدتی جامعه رسیدگی کند، افزود: روحانیان در سخت ترین شرایط رسالت خطیر خود را فراموش نکرده‌اند، چنان‌که در دوران خفقان رژیم پهلوی شدیدترین شکنجه ها را برای تبلیغ دین تحمل کرده اند.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه علما و روحانیان همواره در طول تاریخ بصیرت بخش جوامع بشری بوده اند، ادامه داد: آرزوی دیرین علما برقراری حکومتی بر پایه احکام الهی و ترسیم جایگاه حقیقی دین و مسایل معرفتی در جامعه بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی ‌اعتمادی مردم به روحانیان را نشان از سابقه درخشان این قشر فرهیخته در گذشته دانست و اظهار داشت: امروز نیز روحانیان با احساس تکلیف و رسالت طلبگی در جهت روشنگری و ارتقای بینش عمومی حرکت می کنند.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح ابعاد شخصیتی مرحوم حجت ‌الاسلام مهندسی پرداخت و گفت: تواضع، فروتنی، دلسوزی، صبر و تقوا از مهم‌ترین ویژگی‌های شخصیتی آن روحانی و مبلغ بزرگوار حوزه بود که همواره به عنوان معلمی متعهد در مسیر حق و حقانیت گام برداشت.

وی با تأکید بر الگوگیری طلاب از شخصیت مرحوم حجت الاسلام مهندسی ادامه داد: رسالت امروز علما و روحانیت اصیل ترویج سیره نبوی و علوی با حفظ ساده‌ زیستی و تواضع و تهذیب نفس است، در غیر این‌صورت باید در پیشگاه حضرت حق پاسخگوی اعمال خود باشیم./935/پ202/س
ارسال نظرات