۰۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۱۱۱۷۰۱
خطیب جمعه قطیف عربستان:

غربی ها مصالح خود را با شعارهای بشردوستانه دنبال می کنند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه قطیف عربستان اظهار داشت که غربی ها مصالح خود را با شعارهای بشردوستانه دنبال می کنند.
شيخ حسن صفار خطيب جمعه قطيف عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسن صفار، خطیب جمعه قطیف عربستان در جمع کثیری از شیعیان این شهر در مسجد امام رضا (ع) پیروزی انقلاب ملت لیبی بر دیکتاتوری قذافی را تبریک گفت و تصریح کرد: سرنگونی بت دیگری از بت های استبداد و دیکتاتور ظالمی از منطقه عربی را به ملت لیبی تبریک می گویم و امیدوارم این پیروزی با موفقیت و پایان دوران ظلم در این کشور تکمیل شود.

وی از دخالت بیگانگان در امور داخلی لیبی به شدت انتقاد کرد و گفت: همگان امیدوار بودند تا ملت لیبی بتواند به تنهایی بر دیکتاتور فائق آید و آزادی را بدست آورد، ولی نباید آنان را به دلیل یاری گرفتن از بیگانگان مورد نکوهش قرار داد، زیرا ملت لیبی به شدت از جنایت های قذافی به ستوه آمده بود.

حجت الاسلام صفار به هجمه های انجام گرفته علیه ملت عراق اشاره کرد و افزود: هنگامی که نیروهای اشغالگر بر خلاف میل و اراده ملت عراق برای سرنگونی صدام وارد این کشور شدند بسیاری از افراد و حکومت ها به شدت علیه عراقی ها موضع گرفته و هجمه های و اتهامات فراوانی را متوجه این ملت مظلوم کردند.

خطیب جمعه قطیف اظهار داشت: ملت لیبی نیز که تنها راه نجات از ظلم و استبداد قذافی را یاری گرفتن از نیروهای بیگانه می دیدند از دخالت بیگانگان حمایت کردند.

وی تاکید کرد: امیدوار بودیم که ملت های لیبی و عراق برای سرنگونی ظالمان و آزادی به دخالت نیروهای بیگانه نیازی نداشتند، ولی حکام طاغوت گر این کشورها این اجازه را به ملت ها ندادند و شهروندان این دو کشور مجبور شدند با نیروهای بیگانه همراه باشند.

شیخ حسن صفار نسبت به آینده کشورهای اسلامی هشدار داد و بیان داشت: نیروهای بیگانه به هیچ وجه نسبت به آینده ملت ها نگران نیستند و تنها در پی مصالح و آرزوهای خود در این کشورها می گردند. دخالت های بیگانگان در کشورهای اسلامی را نباید به حساب انگیزه های انسانی دانست، بلکه این کشورها مصالح سیاسی و اقتصادی خود را با شعارهای بشردوستانه بدست می آورند.

خطیب جمعه قطیف از اقدامات دوگانه غربی ها یاد کرد و ادامه داد: غربی ها نیروهای خود را به لیبی، عراق و افغانستان اعزام می کنند، ولی نسبت به تجاوزهایی که علیه ملت مظلوم فلسطین انجام می گیرد بی تفاوت هستند.

وی تاکید کرد: غربی ها به خوبی با میزان جنایت های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین آگاهی دارند، اما چشم خود را به روی این حقایق بسته اند./980/ب902/گ
ارسال نظرات