۰۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۶
کد خبر: ۱۱۱۷۱۹
از سوی مردم خوزستان؛

250 خشت طلا به ایوان حرم امام علی اهدا شد

خبرگزاری رسا ـ 250 خشت طلا به ایوان حرم مطهر حضرت علی(ع) از سوی مردم خوزستان اهدا شد.
حرم امام علي (ع)
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی ستاد عتبات عالیات خوزستان، حجت الاسلام سید محمود موسوی گفت: سومین مرحله طلاجات مردم استان به وزن چهار کیلوگرم به ارزش دویست و 20 میلیون تومان برای ذوب به ستاد مرکزی عتبات عالیات در تهران انتقال و سپس برای طلاکاری ایوان حرم مطهر امام علی (ع) به نجف اشرف منتقل می شود.

وی افزود: مردم خوزستان هزینه طلاکاری 12هزار و 500 خشت ایوان حرم مطهر امام علی (ع) به ارزش ۱۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان را تقبل کرده اند که تاکنون در سه مرحله به مجموع 5/11 کیلوگرم طلاجات جمع آوری و برای طلاکاری ایوان به نجف ارسال شده است.

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان  ابراز داشت: بجز اهدا طلاجات، تاکنون یک و نیم میلیارد تومان کمک های نقدی مردم ولایت مدار خوزستان برای طلاکاری ایوان حرم مطهر امام علی (ع) جمع آوری شده که تاکنون با احتساب کمک های نقدی و طلاجات هزینه طلاکاری، حدود250 خشت از ایوان حرم امام علی(ع) شده است. 

وی ابراز داشت: هم اکنون سه اکیپ تخصصی به منظور طلاکاری ایوان حرم مطهر امام علی (ع) در نجف اشرف مستقر شده اند که امید است با ادامه پشتیبانی خوب مردم، طلاکاری ایوان حرم مطهر بر اساس برنامه تا پایان سال آینده به اتمام برسد.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: برای طلاکاری ایوان حرم مطهر امام علی(ع) به 250 کیلوگرم طلا نیاز هست که برای تامین این میزان طلا بخشی از آن به صورت نقدی و بخشی نیز به صورت طلا خواهد بود.

لازم به ذکر است، ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان خوزستان برای جمع آوری نذورات و هدایای مردم به منظور بازسازی ایوان حرم مطهر امام علی (ع) و کمک به بازسازی حرم مطهر امامان معصوم (ع) در سامرا، کربلا، نجف وکاظمین 2۴ ستاد تأیین شده در شهرهای استان و ۵ ستاد در ادارات کل و شرکت های بزرگ دایر کرده و در این ارتباط سه هزار و 500 رابط و نماینده فعال با این ستادها همکاری می کنند./9463 /د102/ص
ارسال نظرات