۰۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۱۱۱۷۳۳
مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی:

نیازهای نسل جوان با مباحث دینی برگرفته از قرآن پاسخ داده شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه‌های علمیه خواهران آذربایجان غربی با بیان این‌که بشر به سبب برخورداری از ذات الهی به صورت فطری کمال‌گرا و حقیقت‌جو است، تأکید کرد: خلأ‌های معنوی نسل جوان و نوپای جامعه اسلامی باید در پای مباحث دینی برگرفته از متن صریح قرآن کریم پاسخ داده شود.
مسجد و جوانان
حجت الاسلام محمد رضا غنی زاده، مسؤول استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با بیان این‌که تابستان به سبب اوقات فراغت فرصتی مناسبی برای ایجاد بسترهای مشارکت بین افراد جامعه به ویژه نسل جوان برای حضور در فعالیت‌های دینی و فرهنگی است، افزود: آنچه باید در برنامه‌ریزی برای استفاده هر چه بهتر از این فرصت مدنظر باشد ایجاد تنوع و جذابیت‌های خاص برای حضور پررنگ نسل جوان است.

وی معتقد است که مهم‌ترین مسأله در برنامه‌ریزی‌های فعالیت‌های دینی و تبلیغی شناخت نیازهای فعلی جامعه و فراهم‌کردن بسترهای مطلوب برای پاسخ گفتن به این نیازها است.

حجت الاسلام غنی‌زاده خاطرنشان کرد: باید افراد جامعه به ویژه نسل جوان را با حقایق، فلسفه و همچنین ماهیت اصلی باید و نبایدهای دینی و دستورات جاری در احکام اسلامی آشنا سازیم.

این مقام مسؤول با بیان این‌که بشر به سبب برخورداری از ذات الهی به صورت فطری کمال گرا و حقیقت‌جو است، ادامه داد: خلأ‌های معنوی نسل جوان و نوپای جامعه اسلامی باید در پای مباحث دینی برگرفته از متن صریح قرآن کریم پاسخ داده شود و گرنه دشمنان از این خلأ در جهت ترویج اندیشه پوشالی مکاتب نوظهور خود بهره می‌گیرند.

وی در ادامه تبلیغ جهادی را یکی از پیش شرط‌های موفقیت در عرصه‌های تبلیغی عنوان کرد و اظهار داشت: جهادگران عرصه‌های تبلیغ معارف دینی باید به ابزارهای کارآمد این حوزه آشنایی کامل داشته باشند.

مسؤول حوزه‌های علمیه خواهران آذربایجان غربی، در ادامه با اشاره به این مطلب که برخورد و منش مبلغ باید جوان گرایانه باشد، تصریح کرد: مبلغ خودش باید عامل به مطلب باشد یعنی افراد به عینه جاری شدن احکام دینی را در کردار، گفتار و تفکر وی احساس کنند.

حجت الاسلام غنی‌زاده، تطابق عمل و گفتار متولیان و فعالان حوزه تبلیغ معارف دینی و اسلامی را رمز موفقیت مبلغان و پیشرفت برنامه‌های اجرایی در حوزه‌های تعمیق و اشاعه آموزه‌ها و ارزش‌های دینی دانست./936/ت302/س

ارسال نظرات